تحولات تجارت خارجی نفت ایران/مقصد صادرات نفت ایران کجاست؟

اوپک در گزارشی اعلام کرد: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه ژوئن 2016 ، با 100 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل، به 31/2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین میزان در چهار سال و نیم گذشته است.

به گزارش خبرآنلاین، واردات نفت خام چین در ماه مه به میانگین 92/7 میلیون بشكه در روز رسید كه اين میزان، حدوداً 40 درصد بیشتر از واردات اين كشور در مدت مشابه سال قبل بوده است.

طبق گزارش اخیر وزارت تجارت، صنعت و انرژی كره جنوبی، اين كشور در ماه مه بطور متوسط 93/2 میلیون بشكه در روز نفت خام وارد كرد كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، حدود 200 هزار بشكه در روز (معادل 1/6 درصد) كمتر است.

انتظار می رود صادرات نفت عربستان به بازار آسیا در ماه ژوئیه بدون تغییر نسبت به ماه ژوئن حفظ شود. اين در حالی است كه براساس برخی گمانه زنی ها، پیش بینی می شد كه عربستان برای رقابت با برخی ديگر از صادركنندگان نفت، در ماه ژوئیه 2016، میزان نفت خام بیشتری را به بازارهای آسیا بويژه هند و چین صادر کند .

ايران بر اساس تازه ترین مطالعات منتشر شده از سوی یک منبع آگاه در زمینه بارگیری نفتکشها، انتظار می رود صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود از ژانویه  2012  تاکنون برسد که تداوم افزایش صادرات به اروپا، مهمترین دلیل این امر عنوان شده است.

طبق این گزارش، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه ژوئن 2016 با 100 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل به رقم 31/2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در این میان، پیشبینی میشود صادرات نفت ایران به اروپا از 530  هزار بشکه در روز در ماه مه، به 580 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یابد. همچنین بر اساس برآورد صورت گرفته، مجموع صادرات روزانه نفت ایران به بازار آسیا با 45 هزار بشکه افزایش نسبی به ماه قبل، به میانگین 62/ 1 میلیون بشکه خواهد رسید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =