۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ چند روز پس از کشتار اورلاندو توانست فاصله خود را با هیلاری کلینتون کاهش دهد.

 بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی ایپسوس/رویترز که جمعه شب منتشر شد، دونالد ترامپ چند روز پس از کشتار اورلاندو توانست فاصله خود را با هیلاری کلینتون کاهش دهد.

این نظرسنجی که از یک روز پس از کشتار اورلاندو (دوشنبه) تا جمعه پیش انجام شد نشان می دهد که فاصله دونالد ترامپ از هیلاری کلینتون از 14.3درصد پیش از کشتار به 10.7درصد فعلی کاهش یافت. در نظرسنجی اخیر، حامیان کلینتون از 46.6درصد به 45.5درصد کاهش یافته و طرفداران ترامپ از 32.3درصد به 34.8درصد افزایش یافتند. در این نظرسنجی 19.7درصد پرسش شوندگان از هیچکدام از این دو نامزد حمایت نکردند.


در تیراندازی یکشنبه گذشته یکی از هواداران تکفیری داعش به باشگاه شبانه ای در شهر اورلاندو، 50 نفر کشته و بیش از 53 نفر مجروح شدند. عامل این تیراندازی مرد آمریکایی 29 ساله ای بود که والدین افغان او سالها پیش به آمریکا مهاجرت کردند.
در پی این حمله که تلفات آن پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2011 بی سابقه بود، ترامپ بر برنامه های مهاجرتی خود پافشاری کرد و اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، مهاجرت از کشورهایی که اتباع آنها در اقدامات تروریستی علیه آمریکا و متحدینش دست دارند را ممنوع می سازد.


وی همچنین در موضعی متفاوت با مخالفت کلی حزب جمهوریخواه علیه ممنوعیت کنترل اسلحه، پیشنهاد داد تا دسترسی مظنونین تروریسم به اسلحه های گرم دشوارتر شود.
نتایج دیگر این نظرسنجی نشان داد: به نظر می رسد که هر چند مواضع ترامپ در مورد مسلمانان و کنترل اسلحه برخی از نخبگان جمهوریخواه را آزرده کرده ولی برخی از رای دهندگان را به او جذب کرده است.حدود 45درصد از آمریکایی ها از برنامه ترامپ در تعلیق مهاجرت مسلمانان حمایت می کنند که نسبت به 41.9درصد ماه گذشته افزایش یافته است. در همین حال، 70درصد از آمریکایی ها که اکثریت دمکراتها و جمهوریخواهان را شامل می شوند از تغییر قوانین کنترل اسلحه حمایت می کنند. در سالهای 2013 و 2014 این حمایت به میزان 60درصد بود.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =