هر ساله حدود 800 هزار زائر ایرانی به عمره، 90 هزار زائر به حج تمتع و همچنین بیش از دو میلیون نفر نیز به عتبات عالیات عراق و سوریه سفر می کنند.

مهر نوشت:

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در مورد اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات عراق مذاکراتی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشور انجام شده و بزودی تکلیف آن مشخص می شود.

علی لیالی افزود: سازمان حج مشکلی برای اعزام هوایی زائران به عراق ندارد اما تصمیمگیری در این خصوص بر عهده سازمان هواپیمایی است که آن هم پس از توافق با طرف عراقی مشخص می شود. به گفته این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت، پس از انجام رایزنیهای لازم در آینده ای نزدیک تکلیف اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات عراق مشخص می شود و بعد از آن به سرعت نسبت به اعزام هوایی زائران اقدام خواهیم کرد.

لیالی در مورد آمار زائرانی که هر سال از کشور به قصد زیارت خارج می شوند، تاکید کرد: هر ساله حدود 800 هزار زائر ایرانی به عمره، 90 هزار زائر به حج تمتع و همچنین بیش از دو میلیون نفر نیز به عتبات عالیات عراق و سوریه سفر می کنند.

رئیس سازمان حج در پاسخ به اینکه سازمان در قبال اعزام زائران ایرانی به اماکن زیارتی دیگر کشورها چه اقداماتی برای جذب زائران آنها برای زیارت از اماکن زیارتی کشور انجام می دهد، تاکید کرد: سازمان حج وظیفه ای در مورد جذب زائر خارجی از کشورهای دیگر به ایران ندارد و فقط برای اعزام زائران ایرانی، ساماندهی و خدمات رسانی به آنان اقدام می کند و جذب توریست زیارتی برعهده سازمانهای ذیربط است.

وی به لغو روادید سوریه اشاره کرد و گفت: تاکنون تسهیلات خوبی برای سفر زائران به کشورهای دیگر صورت گرفته به طوری که لغو روادید سوریه نیز به منظور روان سازی سفر این افراد بوده است. لیالی اظهار داشت: در حال حاضر یکهزار و 400 دفتر خدمات زیارتی در کشور فعال است که تمامی سفرهای مجاز نیز توسط این دفاتر انجام می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =