یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم این سوال را پرسیده آیا نگهداری از کبوتر و بازی با آنها که در عرف به نام سنتی کفتربازی شناخته می شود جرم است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگهداری از حیوانات از زمانهای باستان توسط انسان انجام می شده. در حال حاضر نیز برخی از حیوانات خانگی در محیطهای آپارتمانی نگهداری می شود. از دیرباز نیز نگهداری از کبوتر در محلات سنتی نشین به نام کفتربازی، یکی از تفریحات مردم به شمار می رفت. ولی اکنون این موضوع بدل به مشکل شده. زیرا برخی شهروندان دوست ندارند از بام تا شام سایه جوان کفترباز را بالای بام ببینند که برای کبوترهایش، سوت می زند و آواز می خواند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره نوشته: سلام خبر آنلاینی ها سوالی داشتم جرم کسیکه در کوچه مسکونی کفتربازی میکنه چیست ؟؟؟ و آیا کفترباز با سوت و آهنگ برای کبوتر خود میتواند آرامش کوچه را بهم بزند؟؟؟
در پاسخ به این شهروندان باید گفت: اولا در قانون، جرمی به نام کبوترپرانی یا کفتربازی وجود ندارد ولی از آن جایی که نگهداری از این پرنده ها با سنتها و آداب خاصی همراه است که این آداب باعث اذیت و آزار همسایگان می شود، می توان به عنوان مزاحمت از دست جوان کفترباز عارض شد.
رفتن گاه و بیگاه بالای بام، سوت زدن، سر و صدا و احیانا فضولات و آلودگی های این حیوانات در فضای کوچکی که باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان می شود، قابل پیگیری است. البته در سالهای دور نیز قانونی درباره منع کبوتربازی در حریم 40 کیلومتری فرودگاه ها و مسیرهای عبور هواپیماها به تصویب رسیده بود که با کاهش چشمگیر کبوتربازی در محلات، این قانون عملا منسوخ شده است.
البته در عرف قضایی دادگاه ها عموما در مواجهه با این پرونده ها، ضمن ارشاد فرد علاقمند به کبوتر، حق را به شاکی می دهند و رای بر علیه کبوترپران صادر و اجرا می شود که عمولا جریمه مالی است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرفان IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    49 39
    باعث خجالته که تو کشور ما هنوز یک عده دنبال تفریحات 100 سال پیشن
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    43 22
    با پرنده صلح بازی کردن شرافت داره به بازی کردن با احساسات مردم و خونشون رو تو شیشه کردن
  • یک شهروند DE ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    48 22
    بحث سرفضولاتش نیست بحث سراینه که میرن اون بالازن وبچه ونوامیس مردم رادیدمیزنندد اگراون یک پرنده هستش آزارش به کسی نمیرسه این همه پرنده فضولات دارنداین هم روش ولی اغلی کسانیکه اینکارهارامیکنندشخصیت اجتماعی ندارندواینوتجربه بمن میگه اکثرشان مزاحم نوامیس مردم هستند بایدبااین اشخاص برخوردقانونی بشه توی حیاط خونه اینکارو بکنندازدیدمن هیچ ایرادی نداره ولی بالای بام بایدجرم محسوب بشه
  • پرویز DE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    13 19
    کفتر بازی بهترین تفریحه تازه تو اروپا هم کفتر بازی میکنند.