به گزارش "خبرآنلاین"،دبیر اتاق بازرگانی ایران و چین در نشستی خبری گفت:پیش از این نقش اتاق ایران و چین بیشتر نقش مشاورهای بوده است اما پس از اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت اتاق ایران و چین وارد کار اجرایی در بخش تجاری شد لذا 20 درصد از هر بخشی از نمایشگاه اکسپو و غرفه ایران مربوط به بازارچه آن است.
وی افزود: اکسپو فرصتی است تا توانمندیها و نیازهای خود را به دنیا معرفی کرده و از دنیا کمک بگیریم لذا این نمایشگاه فرصتی برای مذاکره با همه دنیا است تا در راستای اهداف نظام، از این سکوی پرتاب استفاده کنیم.
حریری گفت: در نمایشگاه اکسپو صنایع دستی، فرش دستباف، نوشیدنیهای اصیل ایرانی، زعفران و خشکبار بصورت اختصاصی عرضه میشود همچنین فضایی در نظر گرفته شده تا بخش خصوصی و اتاقهای بازرگانی بصورت کاتالوگ شو خود را معرفی کنند لذا در همین راستا به دستور رئیس اتاق ایران ستادی تشکیل شده است تا بخش خصوصی از این فرصت استفاده کند و این اولین باری است که به همت مسئولان، بخش خصوصی حضور و نقش پررنگ در اکسپو دارد.
وی با بیان اینکه بودجه 5 میلیون دلاری برای غرفه ایران در نظر گرفته شده است، گفت: ما اجازه نداریم در ارقام بودجه دخالت کنیم بلکه آقای اکبرپور مسئول این کار هستند اما اتاق ایران و چین پیشبینی کرده است تا برای اداره این غرفه در 6 ماه 100 هزار دلار در نظر بگیرد ضمن اینکه برنامه اتاق بازرگانی ایران و چین این است تا از شرکتهای بزرگ هم کمک بگیرد.
حریری گفت: عربستان سعودی برای طراحی غرفه خود 125 میلیون دلار هزینه کرده و شرکت اپل فقط برای معرفی خود رقمی در حدود 120 میلیون دلار هزینه در نظر گرفته است.
نظر شما