۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷

حریری،دبیر اتاق بازرگانی ایران و چین معتقد است که هزینه های ایران در نمایشگاه امسال اکسپو در مقایسه با برخی کشورهای،بسیار ناچیز است.

به گزارش "خبرآنلاین"،دبیر اتاق بازرگانی ایران و چین در نشستی خبری گفت:پیش از این نقش اتاق ایران و چین بیشتر نقش مشاوره‌ای بوده است اما پس از اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت اتاق ایران و چین وارد کار اجرایی در بخش تجاری شد لذا 20 درصد از هر بخشی از نمایشگاه اکسپو و غرفه ایران مربوط به بازارچه آن است.

وی افزود: اکسپو فرصتی است تا توانمندی‌ها و نیازهای خود را به دنیا معرفی کرده و از دنیا کمک بگیریم لذا این نمایشگاه فرصتی برای مذاکره با همه دنیا است تا در راستای اهداف نظام، از این سکوی پرتاب استفاده کنیم.

حریری گفت: در نمایشگاه اکسپو صنایع دستی، فرش دستباف، نوشیدنی‌های اصیل ایرانی، زعفران و خشکبار بصورت اختصاصی عرضه می‌شود همچنین فضایی در نظر گرفته شده تا بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی بصورت کاتالوگ شو خود را معرفی کنند لذا در همین راستا به دستور رئیس اتاق ایران ستادی تشکیل شده است تا بخش خصوصی از این فرصت استفاده کند و این اولین باری است که به همت مسئولان، بخش خصوصی حضور و نقش پررنگ در اکسپو دارد.

وی با بیان اینکه بودجه 5 میلیون دلاری برای غرفه ایران در نظر گرفته شده است، گفت: ما اجازه نداریم در ارقام بودجه دخالت کنیم بلکه آقای اکبرپور مسئول این کار هستند اما اتاق ایران و چین پیش‌بینی کرده است تا برای اداره این غرفه در 6 ماه 100 هزار دلار در نظر بگیرد ضمن اینکه برنامه اتاق بازرگانی ایران و چین این است تا از شرکت‌های بزرگ هم کمک بگیرد.

حریری گفت: عربستان سعودی برای طراحی غرفه خود 125 میلیون دلار هزینه کرده و شرکت اپل فقط برای معرفی خود رقمی در حدود 120 میلیون دلار هزینه در نظر گرفته است.

کد خبر 54762

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین