24آنلابن نوشت:مدیرعامل متروی تهران می گوید هنوز خبر ندارد در حادثه انفجار گاز در شمال غرب تهران و منطقه شهران، کارگر کشته شده برای مترو کار می کرده یا نه.

 هابیل درویش در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد با وجودی که خط 6 مترو در منطقه شهران، دارای 70 کارگاه فعال است ولی حادثه انفجار گاز و نشست زمین، ارتباطی با حفاری های مترو ندارد چون در زمان حادثه، هیچ کاری در آن محدوده انجام نمی شده.


 هابیل درویش درباره دلیل اصلی انفجار گاز در محله شهران و سقوط ناگهانی زمین، گفت: این نیاز به بررسی دارد. در آن موقع و ساعت عملیات اجرایی در آن محل نداشتیم. تلفاتی هم نداشتیم. اگر ما کار کنیم 300-400 پرسنل در یک نقطه کار می کنند. ما حفاری را قبلا انجام دادیم و عملیات اجرایی نداشتیم.

او فرضیه نشست زمین به خاطر فعالیت مترو را رد کرد و گفت: فرورفتگی و گودال پس از انفجار بوده. بیش از 150 متر، مخروط از حفره به اطراف پرت شده. ما اینها را جارو کردیم. شدت انفجار باعث شده بود زمین پاره شود و مخروطها 200 متر به اطراف پخش شود. تمام تونل و تاسیسات ما آتش گرفته و ذوب شده. چطور این اتفاق افتاده را نمی دانیم. اختلاف سطح لوله گاز و عملیات ما بیش از 22 متر فاصله دارد و ما زیر لوله گاز فعالیت می کردیم. البته در زمان حادثه هیچ نوع عملیات اجرایی نداشتیم.

درویش تاکید کرد خط 6 مترو در منطقه شهران با 70 کارگاه فعال در حال احداث است ولی با این وجود گفت: ما کار را آن زمان تعطیل کرده بودیم و عملیات اجرایی در زمان حادثه نداشتیم. خدا به ما لطف کرد که اگر در زمان عملیات ما این اتفاق می افتد بیش از 500 پرسنل در مقطع اجرای تونل داشتیم که باعث مشکل می شد.
وی در پاسخ به سوالی که آیا از کارگران مترو، کسی در این حادثه جان باخته، توضیح داد: نمی توانیم جواب را الان بگوییم. همینقدر می توان گفت انفجار باعث این حادثه شده. حالا دلیل این انفجار باید کارشناسی شود و من هم نمی دانم. می گویند یک نفر جانش را از دست داده، این هنوز قطعی نشده. ما عملیات تحکیم و نگهداری می کنیم. داریم در تونل جستجو می کنیم تا اگر کسی باشد پیدا شود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    آیا از کارگران مترو، کسی در این حادثه جان باخته، توضیح داد: نمی توانیم جواب را الان بگوییم.