۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
همدان شهر هوشمند می شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همدان دانش‌محور است و دانشمند بزرگ جهان، بوعلی‎سینا در این شهر مدفون شده است، گفت: همدان، بوعلی سینا را در دامان خود دارد و «قانون» بوعلی به عنوان کتابی در علم پزشکی، در قرون 16 و 17 در اروپا 45 بار به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ علی اکبر نظری، رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه این شهر می‌تواند یک شهر هوشمند باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم همدان هوشمند را زنده و احیا کنیم.

وی که در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان سخن می گفت به موضوع پروژه برج سبز و گردشگری ارم اشاره کرد و افزود: همدان، به عنوان یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان، دارای قدمت بسیاری است و در طول تاریخ نیز به نام‎های هگمتانه، اکباتان و آمادای نیز معروف بوده است.

وی با بیان اینکه همدان یکی از شهرهای سبز ایران است، تصریح کرد: به تازگی این شهر در سازمان محیط زیست ایتالیا به عنوان پایلوت شهر سبز مطرح شده است.

نظری، با بیان اینکه در همدان 80 هزار دانشجو زندگی می‌کنند و این منطقه یک شهر دانش‌محور است، یادآور شد: همدان شهری با ظرفیت عظیم است که نیروی انسانی خوبی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه این شهر می‌تواند یک شهر هوشمند باشد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم همدان هوشمند را زنده و احیا کنیم.

این مسؤول خطاب به هیأت آلمانی سرمایه‌گذار در همدان گفت: دین اسلام، حضرت عیسی(ع) را به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم می‌‌شناسد و ما برای حضرت مسیح در اسلام اهمیت بسیاری قائل هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در همدان کلیسا‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد ادیان مختلف اعم از یهود و مسیح همیشه در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کردند، بیان کرد: فرقه‌های مسیحیت اعم از کاتولیک، پروتستان و ارتدکس در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند که به طور کامل می‌توانند فعالیت‌های خوبی را در کشور داشته باشند.

سید مصطفی رسولی، شهردار همدان نیز در این جلسه گفت: به طور قطع هیأت آلمانی سرمایه‌گذار در چند روز اخیر از ظرفیت‎ها و زیرساخت‌های شهر همدان بازدید کرده‌اند و ما نیز مشتاقیم در بخش‌های مختلف از جمله انرژی طبیعی همکاری داشته باشیم.

ویافزود: در بخش‌های صنعت ساختمان و زیرساخت‌ها در محور گردشگری در همدان پروژه‌هایی تعریف شده و ما این آمادگی را داریم از نظر و ایده‌های هیأت آلمانی در این خصوص بهره کافی را ببریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =