سخنگوی شورای شهر: خسارات ناشی از ترافیک جبران ناپذیر شده است

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه ترافیک اکنون به یکی از مشکلات پیچیده شهرها و کلانشهرهای کشور تبدیل شده؛ گفت: این روزها ترافیک به معضلی تبدیل شده است که سلامت محیط زیست را به مخاطره انداخته و موجب تهدید بهداشت و سلامت عمومی جامعه گردیده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، غفور قاسمپور اظهار داشت: ترافیک زیاد موجب تاخیر در انجام امور شهری و کاهش بازدهی اقتصادی فعالیت‌‌های شهروندان، افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اثرات منفی بر محیط زیست و هم‌چنین ایجاد خستگی و استرس ناشی از رانندگی در ترافیک‌‌های سنگین برای شهروندان می‌شود.

وی افزود: همچنان که شهرها گسترش می‌‌یابند، به تعداد خودروهایی که فضای خیابان‌‌ها را اشغال می‌کنند، اضافه و افزایش حجم ترافیک به یک مشکل اساسی تبدیل می‌‌شود. برخی از راه‌کارهای حل این معضل، شامل گسترش حمل و نقل عمومی، توجه ویژه به برنامه‌‌ریزی شهری و اجباری شدن استفاده از خودروهای همگانی برای جابه‌‌جایی کارمندان و پرسنل سازمان‌‌ها و اداره‌‌ها است.

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: یکی از راه‌‌های مقابله با ترافیک، پرداختن ویژه به حمل و نقل عمومی است. استفاده از مسیرهای ویژه برای اتوبوس، احداث پارکینگ و ارائه‌‌ خدمات به شهروندانی که خودروی خود را در این پارکینگ‌‌ها می‌‌گذارند و از سیستم‌‌های حمل و نقل عمومی برای رفتن به مراکز اصلی شهر استفاده می‌کنند، سرمایه‌‌گذاری برای ایجاد سیستم‌‌های حمل و نقل عمومی سریع، مثل مترو یا اتوبوس‌‌های تندرو از راه‌‌های مدیریت ترافیک هستند.

قاسمپور بیان داشت: مشکلات ناشی از ترافیک در همه جای دنیا موجب نارضایتی مردم است. شهرهایی که شاهد رشد سریع شهری هستند دچار چالش های مختلفی می‌شوند که ترافیک یکی از این مشکلات است. جاده‌های شلوغ مشکلات زیست‌محیطی به همراه دارد و بر اقتصاد و کیفیت زندگی نیز تاثیرگذارند.

وی عنوان کرد: ایجاد طرح ترافیک، افزایش کمی و کیفی وسایل حمل و نقل عمومی، نهادینه کردن و راه اندازی سیستم دوچرخه سواری عمومی و .... از جمله راهکار هایی است که در این راستا کمک شایانی برای کاهش معضل ترافیک و تبعات ناشی از آن مانند آلودگی هوا و ... خواهد نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =