۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
شیعیان بحرین به تحصن نشستند

شمار زیادی از شهروندان کفن پوش در برابر خانه شیخ قاسم در منطقه دَرّاز تجمع کردند.

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، خشم و تحصن بحرینی‌ها در مقابل خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم، بزرگترین مرجع دینی بحرین، در پی تصمیم رژیم آل خلیفه برای سلب تابعیت و تبلیغات تحریک آمیز علیه وی که هدف از آن اهانت به این مرجع است، ادامه دارد.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر در گزارشی گفت: مردم به محض آنکه حکومت بحرین تصمیم خود را برای سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم اعلام کرد در شهرها و مناطق بحرین به خشم آمدند.

شمار زیادی از شهروندان کفن پوش در برابر خانه شیخ قاسم در منطقه دَرّاز تجمع و تأکید کردند با تدابیری که حکومت منامه اتخاذ کرده است مخالفند. آنان بر حمایت خود از شیخ قاسم تأکید و با تعرض به وی مخالفت کردند.
سید مجید مشعل رئیس شورای علمای بحرین گفت:« هیهات هیهات. مرگ بهتر از آن است در کشوری بمانیم که شیخ عیسی قاسم در آن نباشد.»

لبیک یا حسین و جانمان فدای قاسم از جمله شعارهای تجمع کنندگان بود.

گزارشگر المنار گفت تنش آفرینی غیر قابل توجیه علیه شیخ قاسم و پیش از وی ضد شیخ علی سلمان و شماری از رهبران مخالفان بحرینی، در بحرین و خارج آن محکوم شده است.

علامه سید عبد الله الغریفی از  علمای بحرین گفت:« هدف قرار دادن شیخ قاسم هدف قرار دادن یک طائفه مشخص و همه مرجعیت و تاریخ آن است در صورتیکه این طائفه ضامن امنیت ملی در بحرین است.»

ائتلاف جوانان فوریه بحرین نیز تأکید کرد شیخ قاسم خط قرمز و نمادی از نمادهای بزرگ اسلامی در جهان اسلام است و اجازه ارتکاب هیچ گونه حماقتی در این خصوص داده نخواهد شد.

جنبش حق نیز در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم رسمی ضد شیخ قاسم معادلات در بحرین را دگرگون خواهد کرد و ملت بحرین در برابر تعرض به نمادهایش ساکت نخواهد نشست.
جریان وفاداری اسلامی نیز اعلام کرد تصمیم نظام بحرین یک گام دیوانه وار است که هدفش انتقام از شیخ قاسم است که همواره از ملت مظلوم و ستمدیده حمایت کرده است.

بیشتر مناطق بحرین جشن های پانزدهم رمضان [به مناسبت میلاد امام حسن علیه السلام] را لغو کردند و به منطقه درّاز رفتند تا از شیخ قاسم حمایت کنند.
سیّد شفقت حسین شیرازی مسئول روابط خارجی شورای وحدت مسلمانان پاکستان از رویدادهای بحرین و تحریک علیه شیخ قاسم و سرکوب آزادیها ابراز نگرانی کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =