صدیق تاکید کرد؛ آلایندگی هوا باخودروهای سوختِ فسیلی اجتناب ناپذیر است/ لزوم تقویت زیرساختهای ترافیکی

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه آلایندگی در خودروهای دارای سوخت فسیلی اجتناب ناپذیر است، افزود: باید توجه داشت که استفاده از هر نوع وسیله ای که سوخت فسیلی دارد فرآیند آلودگی ها را گسترش می دهد بر این اساس ارائه راهکارمناسب برای رفع این مشکل الزامی است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،میر ابراهیم صدیق با بیان این مطلب اظهار داشت: آلودگی هوا نشأت گرفته از دو موضوع تکنولوژی و استفاده از وسایل نقلیه است.

وی با بیان اینکه باید به بحث سوخت فسیلی خودروها در افزایش آلودگی هوا توجه ویژه داشت، تاکید کرد: یکی از مهمرین علل آلودگی هوا در کلانشهر ها تردد خودروهایی است که سوخت فسیلی دارند و این در حالی است که با استفاده از خودروهای با سوخت پاک می توان تا حد زیادی این مشکل را مرتفع نمود.

صدیق با اشاره به اینکه کلانشهر کرج در وضعیت آب و هوایی بحرانی قرار دارد، گفت: این مهم تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان بوده است و برای کاهش این معضل باید تمهیدات ویژه ای اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه خودرو ها عامل اصلی آلودگی هوا می باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف سوخت زمینه را برای آلودگی هوا فراهم می کند؛ ضرورت دارد زیر ساخت های لازم در شهر توسعه پیدا کند.

صدیق، معتقد است، ورود خودروهای برقی موجب کاهش هدر رفت انرژی می شود و افزایش سلامت آب و هوایی را به همراه دارد.

این عضو شورا تاکید کرد: اگر مقدمات لازم جهت ورود خودروهای برقی که ترکیبی از سوخت بنزین و سوخت پاک است فراهم شود، شاهد بروز اتفاقات خوب در زمینه کاهش آلودگی ها هستیم.

وی افزود: این راهکار مقطعی نیست و به صورت زیر ساختی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

میرابراهیم صدیق، مبحث محیط زیست را بسیار جدی و مهم تلقی کرد و افزود: آلودگی زیست محیطی و آلاینده ها تهدید جدی برای سلامت روحی و جسمی شهروندان است که مدیریت شهری موظف به رفع این معضل شهری است.

صدیق یادآور شد: تاثیرات منفی آلودگی ها بر انسان بعضا جبران ناپذیر بوده لذا مدیریت شهری و دیگر نهادهای خدمت رسان باید از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی ها اتخاذ نمایند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =