دهیار روستای نظم آباد، گفت: از عمده مشکلات این روستا نبود سیستم فاضلاب است چراکه به سبب کوهستانی بودن امکان حفر چاه وجود ندارد.

مجتبی فانی، دهیار روستای نظم آباد در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: روستای نظم آباد به سبب برخورداری چشم انداز زیبا، آب و هوای پاک، مشرف بودن به تلاب میقان و دشت اراک که از مناطق نمونه گردشگری هستند، جزء 5 روستای هدف گردشگری انتخاب شده است و به منظور جذب گردشگر به این روستا یک باب مجتمع فرهنگی گردشی با عنوان دشت بهشت با همکاری سازمان میراث فرهنگی در این روستا بنا شده است.
وی اظهار کرد: این منطقه بر خلاف ظاهر خود دارای نشانه هایی از قدمت تاریخی بالایی است به گونه ای که آثاری از سنگ نگاره های تیمره در این منطقه قابل مشاهده است سنگ نگاره هنر نقاشی انسان ها بر روی سنگ است در زمانی که توان نوشتن برای آنها فراهم نبوده است.
فانی ادامه داد: این روستا به سمت صنعتی و مدرن شدن در حال حرکت است و به سبب نزدیک بودن به صنایع و کارخانجاتی که در اراک وجود دارد بیشتر اهالی در کارخانجات و صنایه مشغول به کار هستند، بنابراین کشاورزی در این منطقه رونق چندانی ندارد و بیشتر فعالیت های کشاورزی محدود به کشت گندم و جو است.
وی تصریح کرد: باغداری و پرورش انگور نیز در این روستا وجود دارد و بیشترین سود کشاورزان از فروش انگور و فراورده های آن است.
فانی با بیان اینکه از عمده مشکلات این روستا نبود سیستم فاضلاب است چراکه به سبب کوهستانی بودن امکان حفر چاه وجود ندارد، ابراز کرد: اجرا نشدن طرح های هادی با وجود تهیه نقشه این طرح از دیگر مشکلات است به طوری که بحث عقب نشینی و کاربری اراضی مشخص شده است؛ ولی اجرایی نشده و تاکنون پیشرفتی در بحث تعریض معابر، آسفالت و جدول کشی خیابان ها و کوچه ها انجام نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =