۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸
اجرای طرح های درختکاری در زنجان

اجرای طرح هر تولد یک درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، حبیب ملایی یگانه در این باره گفت: با توجه به توسعه آپارتمان نشيني و ماشيني شدن زندگي، گسترش كارخانجات و آلودگي روز افزون هوا و در نتيجه افزايش بيماري ها، سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري سياست افزايش ميزان درختكاري و گسترش عمودي فضاي سبز در شهر زنجان را در برنامه دارد.
به گفته وی در همين راستا طرح كاشت درخت به ازاي تولد هر نوزاد و ثبت هر ازدواج توسط شوراي اسلامي شهر زنجان پيشنهاد و تصويب شد.
ملایی یگانه ادامه داد: پس از بررسي‌هاي صورت گرفته با عقد تفاهم نامه سه جانبه في مابين شهرداري زنجان، سازمان ثبت احوال واداره‌كل منابع طبيعي استان اين طرح از تير ماه امسال به مرحله اجرا در آمده است.
شهردار زنجان هدف از اجراي اين طرح را ترويج فرهنگ درختكاري و توسعه فضاي سبز در ميان خانواده‌ها و افزايش ميزان مشاركت شهروندان در امر توسعه، حفظ و نگهداري فضاي سبز اعلام کرد و افزود: با این طرح كودكان از همان ابتداي تولد نسبت به فضاي سبز و اهميت درخت و طبيعت در زندگي انسانها واقف بشده و در آينده نيز در حفظ و صيانت از اين ميراثهاي ماندگار كوشا باشند.
وی متذکر شد: با اجراي اين طرح و كاشت نهال در بدو تولد هر نوزاد به اهميت كاشت درخت را در زندگي انسانها ياد آور مي‌شويم و هر كودك با تولد خود سرزميني سبز را به نسلهاي آينده هديه مي‌كند.
شهردار زنجان تاکید کرد: بر اینکه با تولد هر نوزاد والدين ضمن مراجعه به اداره كل ثبت احوال جهت اخذ شناسنامه فرزند خود و تحويل معرفي نامه به سازمان پارك ها و فضاي شهرداري مراجعه كرده و زوج هاي جوان پس از ثبت ازدواج خود مي‌توانند نسبت به كاشت درخت اقدام كنند.
محل غرس نهال در پارك جنگلي گلستان در جاده تبريز جنب دانشگاه زنجان است كه زمان دقيق كاشت درخت به والدين و زوجها اعلام مي‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =