همایش مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان برگزار شد

به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، همایشی با حضور انصاری استاندار زنجان، آیت ا... خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران و خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آیت ا.. علی خاتمی در این همایش به وضعیت نگران کننده برخی آسیب های اجتماعی در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه یک چالش بزرگ است و باید برای پیشگیری از آن برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه گسترش آسیب های اجتماعی تهدیدی برای همه آحاد جامعه محسوب می شود، ادامه داد: میزان آسیب های اجتماعی در زمان حاضر یک آژیر خطر است و مهار آن نیازمند عزم و برنامه جدی است.

امام جمعه زنجان به دو مسئله جدی و نگران‌کننده در حوزه مواد مخدر اشاره نمود و افزود: متاسفانه مردم جدی بودن خطر اعتیاد را لمس نکرده و عزم جدی نیز برای برخورد در این حوزه وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب مردم باید جدی بودن خطر اعتیاد و مواد مخدر را بیش از پیش لمس کنند، افزود: لازم است در سطح خانواده ها، مدارس، دانشگاه ها و مراکز تجمع، برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با مصرف مواد مخدر با جدیت پیگیری شود.

آیت ا... خاتمی با ابراز تاسف و نگرانی از آمارهای اعلام شده در زمینه جمعیت حاشیه‌نشین در کشور اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های اعلامی 10 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد و با توجه به اینکه حاشیه‌نشینان از چتر حفاظتی، کنترلی و امنیتی حکومت خارج بوده و نیروی انتظامی نیز اشراف کامل بر این مناطق ندارد بنابراین معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد در این حوزه نگران‌کننده است.

در ادامه این همایش حجت الاسلام مظفری دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز تعهد و مسئولیت را دو امانت الهی بر دوش انسان توصیف نمود و اظهار داشت: در این میان یکی از مهمترین آفت اعتیاد به مواد مخدر، سلب احساس مسئولیت و تعهد از انسان هاست و زمانی‌که این تعهد از انسان گرفته شود فرد از انسان بودن خارج می‌شود.

مظفری با توجه به آمار، رابطه میان اعتیاد و سایر جرایم و معضلات اجتماعی را بیان نمود و خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار نفر زندانی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 46 درصد به جرم مواد‌مخدر و 21 درصد به جرم سرقت در زندان به سر می‌بردند که 90 درصد سارقان معتاد هستند و بیش از 70 در صد افرادی که وارد زندان می‌شوند، اعتیاد دارند.

وی با بیان این مطلب که طلاق نیز یکی از دست‌آوردهای اعتیاد در جامعه است افزود: ماهانه در حدود 13 هزار پرونده دادخواست طلاق به مراجع قضایی ارائه می شود که اعتیاد نقش موثری در بروز و توسعه این معضل اجتماعی دارد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در زمینه مبارزه با مواد‌مخدر است، اظهار داشت: زیرا همین مواد‌مخدر آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای فرد و جامعه به همراه دارد و اگر در جامعه ای شیوع یابد دامن همه افراد جامعه را آلوده خواهد کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =