پیام هوشمندانه سردار سلیمانی به حاکمان بحرین

با نامه صریح سردار سلیمانی که بی شک با هماهنگی با مراجع ذی صلاح بوده است ، ایران تکلیف خودش را در باره بحرین روشن کرده است.

صدور پیام بی سابقه سردار قاسم سلیمانی بعد از آنکه مقام های بحرینی لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را اعلام کردند، با بازتاب وسیع خبری درداخل و خارج روبرو شد.

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین المللی، در تازه ترین یادداشتی که دروبلاگش در صفحه بلاگرهای خبرآنلاین منتشر کرده، آورده است:

با نامه صریح سردار سلیمانی که بی شک با هماهنگی با مراجع ذی صلاح بوده است، ایران تکلیف خودش را درباره بحرین روشن کرده است. در اینجا باید دید ایران به کدام یک از دو نظریه فوق در حقوق بین الملل استناد و تکیه می کند. به نظر میرسد فعلا ایران نمی تواند بخاطر خوشایند این یا آن کشور، دست از حمایت از متحدان خود در منطقه بردارد. بویژه متحدانی که اصولا بخاطر روش مسالمت آمیزی که در پنج سال گذشته در پیش گرفته اند، بهانه ای به دست دولت سرکوبگر بحرین نداده اند که انها را متهم به عملیات تروریستی یا براندازی مسلحانه کند.

 براین اساس است که حتی دولت آمریکا و فرانسه به آل خلیفه در باره لغو تابعیت آیت الله شیخ قاسم هشدار می دهند. درست است کاخ سفید و الیزه به دلیل رابطه خوبی که با آل خلیفه دارند اقدام آنها را محکوم نمی کنند. اما به وضوح نشان می دهند که اولا موضع ایران را کاملا درک می کنند، ثانیا حاضر نیستند همه تخم مرغ های خود را در سبد آل خلیفه بگذارند بنابراین آمادگی ندارند برای دلارهای حاصل از فروش اسلحه به کشورهای منطقه خلیج فارس، دست از شعارهای دفاع از حقوق بشر بردارند. ثالثا آماده اند اگر امتیازهای جدید کسب کنند با دولت فعلی بحرین یا حامیان عربستانی انها بازهم کار را ادامه دهند. زرنگی آمریکایی ها و غربی ها در مجموع در این است که آموختند چگونه حتی دشمنان خود را نه تنها دوست خود، بلکه در بسیاری موارد خود باخته و عاشق خود سازند.

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =