نمایندگان دائم کشورهای عربی در اتحادیه عرب در پایان نشست فوق‌العاده امروز خود تصمیم رژیم صهیونیستی در اخراج دهها هزار فلسطینی از کرانه باختری را به منزله "جنایت جنگی " دانستند و خواهان تشکیل جلسه فوری مجمع عمومی سازمان ملل در این رابطه شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عربستان، این نمایندگان برای مقابله با این تصمیم رژیم صهیونیستی یک سری اقدامات را در دستور کار خود قرار دادند و در صدر آن از گروه نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل خواستند تا اقدامات لازم را به منظور برگزاری نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل جهت بحث درباره خطرات این تصمیم تل‌آویو و متوقف کردن فوری آن انجام دهند.

نمایندگان دائم کشورهای عربی در اتحادیه عرب همچنین تصمیم رژیم صهیونیستی در اخراج و کوچاندن دهها هزار فلسطینی از کرانه باختری را به منزله جنایت جنگی دانستند و از سفرای عربی در ژنو خواستند تا دعوت به برگزاری نشست فوق‌العاده شورای بین‌المللی حقوق بشر به منظور بحث درباره نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی فلسطین بکنند.

این نمایندگان همچنین از سفرای عرب در ژنو خواستند تا با همکاری دولت سوئیس برای برگزاری نشست کشورهای امضای کننده توافقنامه چهارم ژنو وارد عمل شوند.

این نمایندگان در بیانیه پایانی نشست خود بر اهمیت فعال‌سازی مصوبه اجلاس اخیر سران عرب در لیبی مبنی بر پایبندی به توقف هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند و از شورای امنیت و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی ذیربط و کمیته چهارجانبه روند صلح خاورمیانه خواستند تا موضعی قوی و روشن را درقبال این تصمیم نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اتخاذ و جلوی آن را بگیرند.

آنها همچنین بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای مطرح کردن موضوع تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج فلسطینی‌ها از کرانه باختری در دادگاه لاهه و دادگاه جنایات بین‌المللی تاکید کردند زیرا این تصمیم با قوانین بین‌المللی انسانی و منشورهای بین‌المللی که مسئولیت‌های نیروی اشغالگر را مشخص کرده است، کاملا مغایرت دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =