کارخانه قند یاسوج دوباره راه اندازی می شود

خریدار کارخانه قند یاسوج با تاکید بر راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج اظهار کرد:بخاطر عشق و علاقه ای که به زادگاهم و برطرف کردن مشکلات بیکاری در منطقه تصمیم به راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج گرفت

مدیر عامل دنا صنعت گفت:پدر ما تمامی این بستر ها را برای ما فراهم نموده است و ما فرزندان باید ادامه دهنده راه ایشان در توسعه صنعت باشیم.
به گزارشخبرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد،،لهراسب باقری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تولیدات کارخانه دنا صنعت گفت :در کارخانه دنا صنعت ۴۸ درصد لوله های پلمیر ایران تولید می شودو اولین تولید کننده کامپوزیت در خاورمیانه وهمچنین اولین تولیده کننده لوله های دریایی در ایران هستیم.
باقری در ارتباط با اشتغال زایی در دنا صنعت عنوان کرد:۴۴ نیرو به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت دارند .
مدیر عامل مجموعه فرهنگی ورزشی باقری با رد هر گونه بدهی معوق بانکی بیان داشت:مجموعه دنا صنعت با تسهیلات بانک ملی آغاز بکار کرد و علیرغم همه هیاهو ها هیچگونه بدهی بانکی ندارد و چنانچه بانکی مدعی است که دیناری بدهی از کارخانجات و مجتمع ما بر جای مانده است مدرک ارائه دهد.
لهراسب باقری در ارتباط با مجتمع فرهنگی ورزشی باقری گفت: در سال ۸۴ عموی بنده با مشارکت بانک تجارت استان کلنگ احداث این مجتمع را زمین زدند و مبلغ ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که از سال ۸۷ به دلیل اختلاف نطر با بانک ادامه پیدا نکرد.
باقری افزود:عملیات اجرایی این پروژه تا اواخر سال ۹۳ تعطیل مطلق بود و بنده هم بنا داشتم از این مجتمع را برای کارهای عام المنفعه را به اتمام برسانم.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات این مجتمع با استفاده از تکنولوژی روز بنا شده است بیان کرد: خودمان هم می دانستیم که این طرح توجیه اقتصادی و بازگشت سرمایه به این زودی نخواهد داشت اما با همه این آگاهی ها شروع بکار کردیم.
مدیر عامل دنا صنعت و مجتمع فرهنگی ورزشی باقری تاکید کرد : تا کنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان طبق اسناد و مدارک نشان می دهد که با فروختن املاک شخصی تا کنون برای این مجتمع هزینه کرده ایم ،بدون اینکه برای این مجتمع تا کنون دیناری تسهیلات دریافت کرده باشیم.
لهراسب باقری با اعلام پیشرفت ۹۷ درصدی مجتمع فرهنگی ورزشی باقری افزود:این طرح بالغ بر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با آمدن رییس جمهور محترم و هیات دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مجتمع گردشگران فراوانی جذب خواهند شد و گفت:با راه اندازی این مجموعه ضمن جذب گردشگر ،اردوهای ورزشی کشوری نیز در شهر یاسوج بر پا خواهد شد.
خریدار کارخانه قند یاسوج با تاکید بر راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج اظهار کرد:بخاطر عشق و علاقه ای که به زادگاهم و برطرف کردن مشکلات بیکاری در منطقه تصمیم به راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج گرفتم.
لهراسب باقری با اشاره به میزان ظرفیت تولید در کارخانه قند یاسوج گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید در کارخانه قند یاسوج ۳۵۰ تن است که که تلاش می کنیم این میزان به ۶۰۰ تن برسد.

وی از فعالیت های گسترده تیم های کارشناسی زیرمجموعه باهدف بررسی موانع و مشکلات سد راه راه اندازی کارخانه یاسوج خبرداد و اظهار داشت: این کارخانه در اول شهریورماه جاری تحویل ما خواهد شد و براساس کار کارشناسی, تا شش ماه آینده راه اندازی می شود.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد کشاورزی استان برای کشت چغندرقند بدلیل نبود آب کافی هشدارهای لازم را داده که ما برای جبران کمبود چغندر مورد نیاز کارخانه , از برزیل شکر وارد خواهیم نمود.
باقری با تشریح احداث کارخانه قند یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد, خاطرنشان کرد: بعد از ۲۹ سال مشکلات این کارخانه با شهرداری یاسوج رفع شد که از دکتر جاوید شهردار این شهر تقدیر می کنیم.
مالک کارخانه قند یاسوج گفت: هشت میلیارد تومان این کارخانه به شهرداری بدهکار بود که پرداخت شد و ۹۲ میلیارد تومان هم بطور نقد و تهاتر برای خرید کارخانه پرداخت کردیم.
باقری از پرداخت ۱۴ میلیاردریال به چغندرکاران کارخانه مرودشت فارس در آینده نزدیک خبرداد و اظهارداشت: خرید قطعات کارخانه را در دستورکار قرار داده و اغلب تجهیزات این کارخانه تعویض می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =