استاندار سمنان بر رعایت اخلاق در سیاست و آیین پهلوانی دربین جناحهای سیاسی تاکید نمود

محمدرضا خباز با بیان این که اکنون جناح های سیاسی برای ضربه زدن با رقبای خود از هیچ ابزاری کوتاهی نمی کنند بر ضرورت رعایت اخلاق در سیاست و آیین پهلوانی در بین جناحها و رقبای سیاسی کشور تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان افزود : دکتر حسن روحانی علاوه بر رئیس جمهوری یک روحانی و مجتهد و دارای یک تکلیف دینی و اعتقادی است که باید آن را ادا کند و هدف از سخنان وی، دور کردن جناح های سیاسی از روش بدی که در زمان حاضر در کشور وجود دارد، بوده است.
وی اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران ،انقلاب دینی، فرهنگی است که قرار بود سیاست اخلاقی شود اما بعد از گذشته سه دهه از عمر انقلاب اسلامی، در برخی از مجموعه ها و افراد، اخلاق سیاسی شده که این مبین انحراف در روشهاست.
دکتر خباز افزود : مردم ایران از قدیم به جوان مردی و پهلوانی شهرت داشته اند که توجه به زیر دست توجه به همنوع توجه به دیگران و فروتنی از قبل در ایران بوده که با ورود اسلام این امر مهم تقویت شده است.
وی خاطرنشان کرد : از نمونه بارز اخلاق پهلوانی در اوایل انقلاب این بود که جوانان برای به میدان رفتن به جبهه ها و خود را روی مین ها انداختن از یکدیگر سبقت می گرفتند تا پیکر آن ها پُلی باشد برای عبور بقیه رزمندگان.
ایشان ادامه داد : متاسفانه هر چه از عمر انقلاب می گذرد به ویژه در کارهای سیاسی افراد درصدد خالی کردن زیر پای یکدیگر برای رسیدن به اهداف شخصی خود هستند و به جای اینکه یکدیگر را کمک کنند به ویژه در رقابت های سیاسی درصدد ضربه زدن به یکدیگر هستند که این با اخلاق اسلامی و پهلوان پروری و روحیه جوانمردی منافات دارد.
استاندار سمنان تصریح کرد : رئیس جمهوری نیز در نشستی که برای گروه های سیاسی مختلف اعم از اصلاح طلب و اصول گرا تشکیل شده بود به این نکته مهم زیربنایی یعنی رعایت اخلاق در رقابت های سیاسی پرداخت.
وی با بیان این که شهید حسن مدرس گفته است که 'سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ماست ' افزود: در اسلام سیاست گرایی وجود دارد اما سیاست زدگی وجود ندارد این که برای رسیدن به اهداف شخصی از هر روش مطلوب و نامطلوب استفاده شود از هوای نفس سرچشمه می گیرد و در اسلام این موضوع مورد قبول نیست.
دکتر خباز بیان داشت : اسلام می گوید که افراد برای رسیدن به اهداف خود باید از ابزار مقدس استفاده کنند و اگر از ابزار غیر مقدس استفاده شود، موجب ضرر می شود.
وی افزود: اسلام با این موضوع که حیثیت افراد را برای رسیدن به اهداف شخصی از بین ببریم به طور کامل مخالف است و در روایت آمده است بی حرمتی به آبروی مسلمان از بی حرمتی به خانه کعبه مهم تر است زیرا خداوند از حق خود می گذرد اما حق الناس بسیار مهم است.
وی گفت: رئیس جمهوری نیز می خواسته نظر جناح ها سیاسی را به اخلاق مداری جلب کند زیرا ما اول ایرانی هستیم و پهلوان پروری و توجه به سنت ها و توجه به همنوع در وجود ما نهادینه شده است و دوم اینکه همه ما مسلمان هستیم و اسلام برای حرمت انسان ها احترام زیادی قائل است.
وی خاطرنشان کرد : مسئولان نباید بعد از گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی بی مهابا به هم بتازند و بی دلیل به یکدیگر را حمله کنند و حیثیت افراد را زیر سوال ببرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =