خصوصی سازی بیش از 200 شرکت خدماتی کشور انجام شده است

علی یزدانی معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت :یکی از ماموریت های اصلی در حال حاظر ساماندهی و گسترش بیش از پیش شهرک های صنعتی غیردولتی و افزایش بهره وری این شهرک ها است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه مدیریت بیش از ۹ منطقه ویژه اقتصادی به عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است، تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ شرکت خدماتی کشور در راستای اصل ۴۴ خصوصی سازی شکل گرفته اند که می تواند مشکلات و ضعف های مدیریتی در شهرک های صنعتی را برطرف کنند..


معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت :یکی از ماموریت های اصلی در حال حاظر ساماندهی و گسترش بیش از پیش شهرک های صنعتی غیردولتی و افزایش بهره وری این شهرک ها است.

علی یزدانی درمراسم تودیع و معارفه مدیرشرکت شهرک های صنعتی استان البرز، افزود:در حال حاظر درکشور 948 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و 778 شهرک زمین در قالب حق انتخاب و حق بهره برداری وجود دارد.

ساماندهی شرکت های صنعتی غیر دولتی از مهمترین برنامه های ماست
وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت صنعتی غیر دولتی در استان البرز وجود دارد افزود: بیش از 60 شرکت صنعتی غیردولتی مجوز داده شده که یکی ازماموریت های اصلی ما دراین مقطع ساماندهی بهتر این شهرک ها درقالب شهرک های صنعتی غیردولتی است.

یزدانی با بیان اینکه توسعه و ساخت شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی به عهده این سازمان است تاکید کرد: ما پولی ازکسی دریافت نمی کنیم آنچه دریافت می شود بابت قیمت تمام شده زیربنا ها بر مبنای فهرست بهای سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور است با اقساط سه الی چهارساله و پیش پرداخت بین 5تا 30 درصد است که به مردم وسرمایه گذاران واگذارمی کنیم.


یزدای در ادامه تبعیت ازفرماندهی واحد برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی درسال جاری را یک وظیفه برای مدیریت در بخش های مختلف دانست و گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و فرماندهی کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید همه باید برای تحقق این مهم بسیج شویم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید فرماندهی واحد برای اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد اهمیت این کار درمقطع کنونی درحوزه اقتصادی چیزی کمتر از زمان دفاع مقدس نیست.

وی افزود: تحقق این اهداف و سیاست ها موکول به حمایت دولت ، قوه قضاییه، تشکل های صنعتی، رسانه ها ومردم است.

.

یزدانی خاطرنشان کرد: درسال اقتصاد مقاومتی هستیم و امسال این مهم برجسته تر شده است و امسال با شعار مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل نامگذاری شده باید حرکتی با سرعت بیش ازگذشته انجام شود تا به این ماموریت مهم جامه عمل بپوشانیم.

در البرز بیش از 3300 واحد صنعتی مستقر هستند
وی درخصوص ظرفیت های استان البرز افزود: این استان که منقطع ازاستان تهران است و قطب های مهم صنعتی که درآن وجود دارد بیش از سه هزار و 300 واحد صنعتی در آن استقرار دارد که دارای پروانه بهره برداری هستند.

یزدانی گفت: دستور العملی که امسال برای همه شهرک ها و نواحی داریم امتیازات بسیاری خوبی پیش بینی کردیم و قیمت ها را ازابتدای سال تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بیان کرد: ظرفیت مناسبی در وزارت صنعت و معدن در بعد صندوق های تحت پوشش از جمله صندوق ضمانت صادرات، صندوق تحقیقات الکترونیک، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق حمایت از فعالیت های معدنی وجود دارد که پتانسیل بهره وری از این صندوق ها در البرز بالا است.

وی گفت: فقط صندوق توسعه صنایع دریایی است که مستقیم کاربرد ندارد که قراراست که درهرمزگان یک شهرک دریایی دراینده نزدیک ایجاد شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =