مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو ماموریت اصلی کانتینری و ایجاد هاب انرژی و سوخت برای بندر شهید رجایی تعریف شده که به همین جهت با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش می کنیم ظرفیت مخازن این بندر را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، جاسم جادری استاندار هرمزگان به همراه محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از طرح های سرمایه گذاری ذخیره سازی، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی واقع در پسکرانه بندر خلیج فارس مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در حاشیه این بازدید عنوان کرد: با راه اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس، این استان ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات فرآورده های نفتی کشور خواهد داشت.

جادری ادامه داد: در این راستا طرح های بزرگی برای صادرات فرآورده های نفتی در استان در حال اجراست که از جمله آن صادرات این محصولات از طریق بندر شهید رجایی است.

وی گفت: استانداری هرمزگان به عنوان مرکز فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان موظف است هماهنگی ها و برنامه ریزی ها را در این زمینه دنبال کند که در زمینه برای دریافت تسهیلات و ارائه اعتبارات به این طرح ها پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این بازدید بیان داشت: بندر شهید رجایی به دلیل موقعیت استراتژیکی که در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد، نیازمند سرمایه گذاری های جدید برای توسعه فعالیت های خود است تا نقش خود را به عنوان بندر هاب منطقه ایفا کند.

سعیدنژاد افزود: در این راستا دو ماموریت اصلی کانتینری و ایجاد هاب انرژی و سوخت برای بندر شهید رجایی تعریف شده که به همین جهت با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش می کنیم ظرفیت مخازن این بندر را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی افزایش عمق و احداث اسکله های جدید و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت مخازن در مجتمع بندری شهید رجایی صورت گرفته است.

بازدید از اراضی 200 هکتاری و زون نفتی پسکرانه بندر خلیج فارس از جمله برنامه های این بازدید از بزرگترین بندر تجاری ایران بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =