طرفداران پرشور روز جمعه زیر باران در کنار کتاب‌فروشی‌های ژاپن صف بستند تا جلد سوم رمان پرفروش و چندجلدی «1Q84» نوشته هاروکی موراکامی را خریداری کنند.

به گزارش خبرآنلاین، جلد سوم رمان «1Q84» نوشته هاروکی کوراکامی در حالی به بازار عرضه شد که طرفداران کتاب در انتظار آگاهی از سرنوشت شخصیت‌های کتاب - دو هم‌مدرسه‌ای خیلی قدیمی که حالا در جستجوی یکدیگر هستند- چه می‌شود.

شینچوشا ناشر این کتاب گفت امروز (جمعه 16 آوریل) 500 هزار نسخه از این کتاب به فروش خواهد رسید و تا آخر ماه 200 هزار نسخه دیگر از آن چاپ خواهد کرد. در تصویر یکی از شبکه‌های تلویزیونی صف سی‌نفره‌ای از مردم در کنار کتاب‌فروشی توکیو نشان داده شد و این نشان از استقبال مردم از این کتاب دارد.

سخنگوی شینچوشا اعلام کرد استقبال از کتاب شگفت‌انگیز بوده. او می‌گوید:«در یک کتاب‌فروشی در عرض یک ساعت 100 نسخه از کتاب فروخته شد.»

«1Q84» نیز مانند دیگر رمان‌های پرفروش موراکامی روایتی پیچیده و سوررئال دارد. داستان بین دو شخصیت در حرکت است؛ زن و مرد ژاپنی جوانی که هم‌مدرسه‌ای بوده‌اند، اما از یکدیگر جدا افتاده‌اند. مرد حالا رمان‌نویسی آینده‌دار شده است و زن مربی ورزش و البته یک آدمکش حرفه‌ای، این دو حالا در جستجوی یکدیگر هستند.

جلد دوم رمان «1Q84» که در ژاپنی همان «1984» (نام رمان مشهور جورج اورول) خوانده می‌شود در جایی تمام می‌شد که زن  و مرد ممکن بود یکدیگر را ببینند. رمان مسائل اجتماعی و احساسی را مورد بررسی قرار می‌دهد، موضوعاتی چون فرقه‌های مذهبی، خشونت، پیوندهای خانوادگی و عشق.

شیچوشا اعلام نکرده جلد سوم، جلد پایانی است یا نه و گفته موراکامی تصمیم خواهد گرفت چه موقع داستان «1Q84» خاتمه می‌یابد.

به گفته‌ پخش‌کننده رمان، کمپانی توهاد با مسئولیت محدود، دو جلد اول رمان «1Q84» جز پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2009 بوده‌اند.

شیچوشا اعلام کرد که از زمان انتشار دو جلد اول، یعنی ماه مه پارسال تا کنون 2 میلیون و 440 هزار نسخه از دو جلد اول چاپ کرده است. دو جلد اول روی هم 1000 صفحه بود و جلد سوم 600 صفحه.

ترجمه انگلیسی این زمان هنوز منتشر نشده و زمان انتشارش نیز مشخص نیست.

از کتاب‌های پیشین موراکامی می‌توان به «جنگل نروژی»، «کافکا در ساحل» و «روزشمار پرنده کوکی» اشاره کرد.

به گفته کودانشا، ناشر «جنگل نروژی» از زمان انتشار این رمان در سال 1987 تا کنون 10 میلیون نسخه از این کتاب فقط در ژاپن به فروش رفته است.

موراکامی نامزد اصلی ژاپن برای دریافت جایزه نوبل ادبیات است.

موراکامی کتاب‌های غیرداستانی نیز نوشته از جمله کتابی که شامل گفت‌وگو با قربانیان حادثه حمله شیمیایی با گاز عصبی سال 1995 به توکیو می‌شود. او مترجم هم هست و تاکنون کتاب‌هایی از ریموند کارور، ترومن کاپوتی، جان ایروینگ و جی.دی. سلینجر به ژاپنی ترجمه کرده است.

آسوشیتدپرس / 16 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =