ایرنا نوشت: اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در کنفرانس مطبوعاتی در کویت خواستار تشکیل دولت ملی برای مدیریت مرحله انتقالی شد که بلافاصله با مخالفت دولت مستعفی یمن مواجه شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری الیمن السعید ،عبدالله العلیمی معاون رئیس دفتر رئیس جمهوری مستعفی یمن عضو مذاکره کننده در کویت در صفحه شخصی خود در توییتر با انتقاد از موضع ولد شیخ وی را بی دقتی متهم کرد.

العلیمی افزود: هیات ریاض شب گذشته با صدور بیانیه ای مخالفت خود را کما فی السابق با پیشنهاد ولد شیخ را اعلام کرد.

وی با اشاره به سخنان فرستاده سازمان ملل در یمن ادعا کرد ولد شیخ خواستار تشکیل حکومت وحدت ملی برای مدیریت مرحله انتقالی ونجات اقتصاد شد در حالی که هیات ریاض خواستار عقب نشینی انصارالله از شهرها، تسلیم سلاح وبازگشت عبد ربه منصور هادی به قدرت در صنعا است.

هیات ریاض در گفت وگوهای کویت ادعا کرد اختلافات ما با انصارالله به دلیل مخالفت آنها با اصول ومرجعیات همچنان باقی است وتاکنون هیچگونه توافقی صورت نگرفته است.

هیات ریاض با اصرار بر لجبازی ها ومانع تراشی های خود در مسیر دستیابی به توافق شب گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد با پیشنهاد فرستاده ویژه سازمان ملل در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی مخالف است.

پس از گذشت بیش از 70 روز از گفت وگوهای صلح یمن در کویت اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به این حقیقت رسید که برای پایان دادن به بحران یمن راهی جز تشکیل دولت وحدت ملی (پیشنهاد انصارالله) نیست.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن چهارشنبه گذشته با اشاره به تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت گفت: این گفت وگوها به بعد از عید فطر موکول شد.
هیئت انصارالله، کنگره ملی یمن وهیات ریاض برای مشارکت در گفت وگوهای صلح با هدف پایان‌دادن به بحران این کشور از اردیبهشت سال جاری در کویت مذاکراتی را آغاز کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =