شوراها زمینه حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمران شهری را فراهم کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شورا و شهرداری دیواندره باید شرایط ورود بخش خصوصی و جلب مشارکت سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های عمرانی و بسته‌های سرمایه گذاری را فراهم کنند.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، امیر قادری، در جریان سفر به دیواندره در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر دیواندره، بر لزوم برقراری تعامل بیشتر میان سیستم شهرداری و شورای اسلامی این شهر با دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

وی افزود: در ذهنیت کلی مدیران دستگاه‌ها، باید شوراباوری وجود داشته باشد و آنها از اهداف و برنامه‌های شورای اسلامی شهر در راستای توسعه شهرها پشتیبانی کنند.

معاون استاندار کردستان با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده توسط شورای اسلامی و شهرداری دیواندره در زمینه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، کمک به تألیف کتاب و ایجاد و احداث میادین جدید، خاطرنشان کرد: این موضوع زمینه تغییرات کالبدی در شهر دیواندره و فراهم آوردن بستر ارتقا و توسعه را به همراه داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام شده و کلنگ زنی شده در دیواندره، خواستار اطلاع رسانی و انعکاس خدمات و اقدامات دولت در این زمینه شد.

قادر در ادامه، با اشاره به رکود حاکم بر حوزه ساخت و ساز، اظهار کرد: برای عبور از این مرحله باید شرایط ورود بخش خصوصی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های عمرانی و بسته‌های سرمایه گذاری فراهم شود.

گفتنی است در جریان سفر معاون عمرانی استاندار کردستان به شهرستان دیواندره به صورت همزمان سه مدرسه خیرساز در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این سفر، میدان "دایک" شهر دیواندره در محوطه‌‌ای به متراژ ۵ هزار و ۱۰۰ متر و هسته مرکزی ۴۵۴ متر با هدف تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر بود.

افتتاح بزرگترین شهربازی سرپوشیده غرب کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و شهرداری در دیواندره و کلنگ زنی خیابان ۲۴ متری حد فاصل میدان امام(ره) تا خیابان ۲۴ متری دیواندره نیز از دیگر نتایج این سفر به شمار می‌رود.

همچنین در این سفر با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان، کلنگ احداث تصفیه خانه فاضلاب دیواندره در زمینی به مساحت 4.25 هکتار به زمین زده شد و قرار است این پروژه طی 2 سال آماده افتتاح شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =