۱ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹

ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که برای مذاکره با مقام های فنلاند در این کشور بسر می برد، به هلسینکی هشدار داد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که برای مذاکره با مقام های فنلاند در این کشور بسر می برد، به هلسینکی هشدار داد که اگر وارد پیمان ناتو شود، باید واقعیت حضور گسترده نظامیان روسی را در مرزهای مشترک بپذیرد.

پوتین در نشست خبری با سائولی نینیشه رییس جمهوری فنلاند گفت: روسیه موقعیت بی طرف هلسینکی را ارج می نهد، اما در صورت پیوستن به ناتو، نیروهای این پیمان در فاصله کوتاهی در مرزهای روسیه مستقر خواهند شد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (شنبه) گزارش داد: پوتین با بیان تفسیر یکی از دوستان خود به رییس جمهوری فنلاند یادآوری کرد که «ناتو با رضایت تا آخرین سرباز فنلاندی در برابر روسیه خواهد جنگید. آیا هلسینکی به این (جنگ) نیاز دارید، زیرا روسیه به آن نیازی ندارد؟»

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: کشورهای دیگر اقدام هایی برای تشدید تنش در مرزهای اروپایی انجام می دهند و شاهدیم ایستگاه راداری ردیابی موشکی برای خنثی کردن توانمندی اتمی مسکو در مرزهای رومانی مستقر می شود و همزمان ناتو به بهانه مقابله با تهدید هسته ای ایران در حال پیشروی بسوی روسیه است.

نظامیان غربی در قالب ناتو و آمریکا اکنون در شرق اروپا، دریای بالتیک و سیاه، مستقر شده اند، بگونه ای که در رومانی، لهستان، جمهوری چک، لتونی و استونی دو کشور هم مرز روسیه، لیتوانی، مولداوی و کمی دورتر گرجستان پنج جمهوری شوروی سابق به عنوان همکاری یا برگزاری رزمایش به صورت دائمی یا موقت حضور دارند.

مسکو با هشدار های مکرر خواستار توقف راهبرد توسعه نفوذ نظامی غرب به مجاورت روسیه شده و اعلام کرده که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریکا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =