بحران برای تسلا/تحقیق درباره اولین تصادف مرگبار خودروی مشهور در حالت رانندگی خودکار

تسلا را می‌توان مشهورترین شرکت در فناوری خودروهای بدون راننده یا خودران دانست. به گزارش بی‌بی‌سی اما مقام‌های آمریکا اکنون مشغول تحقیق درباره علل وقوع سانحه‌ای برای خودروی تسلا اس در حالت رانندگی خودکار هستند که موجب کشته شدن راننده آن شد.

به تازگی راننده یک خودروی ساخت شرکت تسلا مدل اس بعد از تصادف با یک کامیون کشته شد. این تصادف زمانی رخ داد که راننده خودرو را در حالت خودکار (اتو پایلت) قرار داده بود و رانندگی آن را بر عهده نداشت و به همین خاطر مسئله جنجالی شده است. 
یکی از ویژگی‌های مهم خودروهای شرکت تسلا قابلیت اتو پایلت یا همان رانندگی خودکار است. این شرکت در تبلیغات خود ادعا کرده است که وجود چنین قابلیتی می‌تواند احتمال تصادفات را کاهش دهد.
تحقیقات بر روی این قابلیت خودورو برای تغییر جهت خودکار متمرکز است.
تسلا در بیانیه‎ای اعلام کرد: "به نظر می‎رسد که مدل اس قادر به تمایز قائل شدن بین رنگ سفید کامیون با نور درخشان آسمان نشده"، و به همین دلیل زمانی که کامیون سر راهش قرار گرفته، نتوانسته مسیر خود را تغییر دهد.

در این تصادف جاشوا براون، چهل ساله، راننده تسلا کشته شد. راننده کامیون در جریان این تصادف آسیبی ندیده است.
آقای براون پیشتر با دوربینی که روی داشبورد تسلا نصب کرده بود صحنه‎ای را هنگام رانندگی ضبط کرده و در سایت یوتیوب منتشر کرده است.


این ویدیو نشان می‎دهد که خودرو تسلا در شرایطی مشابه، توانسته بود مسیر را تغییر دهد و به این ترتیب مانع از تصادف با کامیونی شود که در جاده در حال حرکت بود.
آقای براون در نوشته‎ای که ضمیمه این ویدیو کرده است می‎گوید "تسلای مدل اس در حالت خودکار توانست از تصادف جلوگیری کند. این بهترین خودرویی است که تا به حال داشتم."

۵۴۵۴

کد خبر 552226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    4 24
    یکماه پیشتر نوشتم که خودروهای خودران بدرد نمیخوره همه مخلفت کردند.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 2
    جالبه این حرکت این ماشین را مغزهای متفکر طراحی و رصد میکنند و با سه کیلومتر سرعت فقط حرکت میکند بعد تصادف مرگبار دارد راننده مست هم میتواند با سه کیلومتر سرعت تصادف نداشته باشد بعد میکن امنه فقط سرعت را کم میکنه توان تشخیص وتفکیک ومدیریت بحران ندارد فقط بر اساس الگوریتم های ذهنی مهندسان وبرنامه ای که به اومیدهند حرکت میکند نه واقعیات جادهها و شرایط پیش امده را نمیتواند مدیریت کنند