ایسنا نوشت: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وجود حقوق بشر اسلامی گفت: پیش‌نویس حقوق بشر اسلامی در دست تدوین است که ان‌شاء‌الله نه تنها قوه قضاییه بلکه دولت و دیگر دستگاه ها باید در این امر کمک کنند تا به نقطه مطلوبی برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نود و هشتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در روز قدس گفت:‌ از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که مثل سال‌های قبل اجازه دادند در خدمتشان باشیم و ضمن تقدیم گزارشی از سال‌های پیش قوه قضاییه، از رهنمودهای‌شان بهره‌مند شویم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این ملاقات به چند نکته مهم اشاره کردند، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر یکی از موضوعاتی که تاکید کردند کسب رضایت مردم بود. همه دستگاه ها و قوه قضاییه را سفارش کردند که باید خروجی کار شما رضایت مردم باشد. نکته دیگری که فرمودند این بود که زحمات و فعالیت هایی که قوه قضاییه انجام می‌دهد باید با زبانی رسا به نحو خلاصه به اطلاع مردم برسد و اکتفا نکنید به فردی که یک ساعت بیاید در صدا و سیما صحبتی کند، باید اقدامات قوه قضاییه به شکل مناسب به سمع و نظر مردم برسد.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند: امروز که دنیای استکبار با پوشش دفاع از حقوق بشر و با ظلم هایی که به کشورها روا می دارد و ادعایی دروغین از دفاع از حقوق بشر دارد، باید حقوق بشر اسلامی تاسیس و در دنیا مطرح شود که اسلام چه ارزش هایی برای انسان و حقوق آن قائل است تا این مدعیان دروغین متوجه شوند چه کسی مدافع حقوق انسان است. چه کسی مدافع حقوق زنان است و چه کسی مدافع واقعی حقوق بشر است.

وی ادامه داد: فعلا ستاد حقوق بشر در مقام تدوین پیش نویس است که تمام قوا و دستگاه ها باید در این امر کمک کنند تا به نقطه مطلوبی برسیم.

محسنی اژه‌ای گفت: از دیگر نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند در مورد هجمه های سنگینی بود که از طرف معاندین انقلاب و دشمنان از داخل و خارج به قوه قضاییه رواداشته می‌شود. بر یکی از مسائلی که سال پیش و امسال تاکید کردند و به فضل پروردگار کوشش کردیم که در سال 95 برآن تاکید داشته باشیم بحث سلامت قوه است و درباره صیانت نیروها از جمله قاضی وکارکنان قوه قضاییه می‌باشد. امیدواریم این رهنمودها سرلوحه کارمان باشد و تمام نیروی خود را برای عملی کردن این رهنمودها بکار گیریم.

راننده، شرکت مسافربری و وزارت راه مقصران حادثه فوت سربازان

محسنی‌اژه‌ای در ادامه سخنانش با اشاره به واژگونی چند وسیله عمومی که منجر به جان باختن هموطنانمان و نیز 17 سرباز شد، گفت: در کارشناسی اولیه‌ای که در این رابطه بدست آمد و در آن 19 نفر کشته شدند که از این تعداد 13 نفر سرباز بودند، مشخص شد 50 درصد راننده و 25 درصد شرکت مسافربری و 25 درصد وزارت راه مقصر بوده‌اند که این موضوع به وزرات راه و شرکت مسافربری ابلاغ شده، ولی راننده هنوز در کماست؛ البته آنها می‌توانند ظرف یک هفته اعتراض خودشان را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه در تیر ماه امسال و طی 10 - 12 روز گذشته هزار و 410 کیلو مواد مخدر از انواع مختلف کشف شده است گفت: خواهشمندم مردم به این موضوع توجه کنند که علاوه بر سودجویی مافیای مواد مخدر، نقشه‌های دیگری برای جوانان کشیده‌اند و بدانید که اگر این میزان مواد مخدر توزیع شود چه اتفاقی برای آنها می‌افتد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده ثامن‌الحجج نیز گفت: بر اساس گزارش بدست آمده 96 هزار حساب دیگر در رابطه با این موضوع باقی مانده که هنوز پولشان را دریافت نکردند البته برخی از آنها کسانی هستند که تسهیلاتی را گرفته‌اند.

وی افزود: برای این تعداد برنامه ریزی شده که از 20 تیر ماه کسانی که تا سقف 100 میلیون سپرده گذاری داشته‌اند، وجوهشان را بگیرند لذا این 96 هزار حساب تکلیف‌شان روشن شده است.

وی یاد آور شد: 2 هزار و 250 میلیارد تومان پرداخت شده که حدود نهصد و خرده‌ای از موجودی تعاونی بوده و بقیه آن از حساب بانک عامل داده شده تا بعدا این بانک بتواند از اموال تعاونی استیفا کند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =