به گزارش مهر، سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: تا پایان سال جاری پروژه بازسازی آرامگاه صائب با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه یک اصفهان بهره برداری می شود.

 ندا واشیانی پور  در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به بررسی سه دستور جلسه در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: بررسی و تصویب لایحه‌ای به همراه پیشنهاد دریافت یکصد میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های ملی و بانک شهر برای تسریع در آزادسازی‌های خیابان های سلمان فارسی، ارغوانیه و فلکه پینارت با بازپرداخت ۱۸ ماهه و کارمزد ۲۴ درصد از جمله این لوایح بود.

وی بررسی لایحه پیشنهاد فروش ۱۲ واحد تجاری از مجتمع عتیق که تاکنون در مزایده، پیشنهاد خریدی نداشته است را نیز از دیگر لوایح روز گذشته شورای شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: همچنین لایحه ای به همراه پیشنهاد فروش ۱۶ واحد تجاری در مجموعه بدنه شرقی چهارباغ عباسی که تاکنون در آگهی مزایده منتشره پیشنهاد خریدی واصل نشده بر مبنای حداقل قیمت مبنای مزایده به متقاضیان آتی، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه‌هایی که در سال ۹۵ در منطقه یک شهرداری، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و در سال‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، بیان داشت: تملک خیابان ابوذر حدفاصل مسجد سید تا فروغی، تملیک جلوخان مسجد لنبان، تملک مجموعه فرهنگی شهید خرازی، احداث پارک محلی شاداب، احداث پارکینگ با مشارکت بیمارستان سیدالشهداء (ع)، احداث اندیشکده شهید بهشتی و ساماندهی و احیاء بافت موزه محله علیقلی آقا و بیدآباد از جمله این پروژه ها است.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که تا پایان سال جاری در منطقه یک اصفهان به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: تا پایان سال جاری از پروژه بازسازی آرامگاه صائب با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه یک اصفهان بهره برداری می شود.

واشیانی‌پور افزود: همچنین ساماندهی و تجهیز مراکز فرهنگی منطقه یک با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال، تجهیز و توسعه ایستگاه های ورزشی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال، احداث بازیکده در پارک کودک با هزینه ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال و ساماندهی و تجهیز کتابخانه و سالن های مطالعه و احداث مسیرهای دوچرخه سواری با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال از جمله این پروژه ها است.

وی با بیان اینکه در روز دهم تیر ماه شاهد درگذشت بانوی فرهیخته، ولامقام و اندیشمند بانو علویه همایونی بودیم که در روز شنبه پیکر مطهر وی در جمع مردم و مسئولان شهر تشییع شد، گفت: قطعا بانو علویه همایونی از عالمان جهان تشیع و از چهره های ماندگار کشور بوده و نمونه الگوی یک زن مسلمان فعال و فرهیخته اند که در سال ۱۳۸۸ به عنوان چهره ماندگار انتخاب شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید داشت: بانو علویه همایونی در ایران در شهر اصفهان اولین حوزه علمیه زنان را به نام مکتب فاطمه تاسیس کرد و شاگردان بسیاری را تربیت کرد و آثار ارزشمند از قبیل اربعین الهاشمیه اثربانو امین، زن مظهر خلاقیت الله، ترجمه بخشی از اسرار الآیات ملاصدرا، عشق ذوالقربی درباره حضرت زهرا (س)، نسیم ولایت درباره حضرت علی (ع)، زندگانی بانوی ایرانی، سفرنامه از خود به جای گذاشت

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =