در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی چه گذشت

جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با تاکید بر مشکلات اعلامی مردم از طریق سامانه 111 سامد درباره حوزه سلامت و بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، سومین جلسه شورای اداری استان دیروز به ریاست قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی  و با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران کل دستگاه های اجرائی، و سایر اعضای این شورا در سالن جلسات شهید عطایی استانداری برگزار شد.

طرح تنظیم بازار تا پایان تابستان اجرا می شود
در ابتدای این جلسه، نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی با تشریح برنامه ها و عملکرد مسئولین گفت: با اجرای طرح کنترل و تشکیل ستاد تنظیم بازار در ماه رمضان مشکل خاصی در انواع اقلام مورد استفاده مردم رخ نداد.
وی افزود: این طرح با همکاری ارگان های مختلف تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

در ادامه این نشست شکایات مردم با سامانه تلفنی 111 سامد در مورد بخش پزشکی استان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی قرائت شد که بیشترین طرح شکایات و درخواست ها مربوط به عملکرد ضعیف پرسنل بیمارستانی، عدم دریافت حقوق و کارانه، مشکلات بیمارستان ها، هزینه های بالای برخی پزشکان، کمبود بعضی داروها و ... بود.

بخش اعظمی از بدهی ها به پزشکان پرداخت شده است
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با تشریح وضعیت کنونی استان در زمینه بهداشت و خدمات پزشکی گفت: تلاش مجموعه خدمات بهداشتی استان برای بهبود وضعیت و جبران کمبودها در این زمینه است که طی این مدت خرید 3 دستگاه MRI در شهرهای خوی، نقده و بوکان، خرید 5 دستگاه سی تی اسکن برای شهرهای ارومیه، پیرانشهر، خوی و بوکان با هزینه ای بالغ بر 53 میلیارد تومان در این راستا بوده است.
وی افزود: متاسفانه در گذشته مسئولین وقت توجه کافی برای جبران کمبودهای استان نداشته اند و با توجه به وضعیت مالی ضعیف دولت و دستگاه ها با هزینه های موجود و استفاده از سود بانکی حاصل از درآمدهای سازمان اقدام به بهبود وضعیت درمانی استان کرده ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: تمامی کمبودها و نقایص را قبول داریم ضمن اینکه بدلیل وضع مالی ضعیف امکان پرداخت بسیاری از حقوق ها میسر نبود که طی سفر رئیس جمهور به استان بخش اعظمی از بدهی ها به پزشکان پرداخت شد.

بالغ بر 410هزار پرونده در سال 94 وارد دستگاه قضائی استان شد
توکل حیدری رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تشریح وضعیت دستگاه قضائی استان گفت: در سال 94 بالغ بر 410هزار پرونده قضائی برای رسیدگی وارد دستگاه قضائی استان شد که از این تعداد 42 درصد در شوراهای حل اختلاف و 58 درصد در دادسراها و دادگاه ها رسیدگی شدند.
وی افزود: دستگاه قضائی استان آذربایجان غربی بشدت با کمبود نیرو مواجه است طوری که برخلاف استاندارد 130 پرونده ماهانه برای هر قاضی این وضعیت در استان 250 پرونده است ضمن اینکه برای هر بازپرس میانگین 150 پرونده در هر ماه را داریم که در کشور 90 پرونده است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته در بسیاری از شهرهای استان با احداث ساختمان جدید برای افزایش نیرو و رسیدگی سریع تر به پرونده ها صورت گرفته است ولی متاسفانه در شهرستان ارومیه زمین جدید پس از 3 سال بدلیل مشکلات معارضی زمین ، این زمین تحویل نشده است.

امنیت استان پایدار و مشکلی از این بابت وجود ندارد
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در پایان جلسه با تشریح عملکرد و برنامه ها گفت: متاسفانه عدم توجه به سلامت در استان باعث شده وضعیت خوبی را در این زمینه در استان شاهد نباشیم لذا با تلاش های صورت گرفته و اینکه سلامت مردم بسیار با اهمیت است با ساخت و تجهیز بیمارستان ها برای بهبود این وضعیت تلاش می کنیم.
وی افزود: بخش قضائی استان نیز در سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشت و همچنان برای ایفای نقش امنیت و تاثیر مثبت در بخش سلامت تلاش خواهد کرد.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: امنیت استان برخلاف آنچه اعلام میشود بسیار خوب و بدون مشکل است در حالی که دشمنان اسلام و ایران همچنان در کمین برای ضربه زدن به کشور هستند.
سعادت گفت: بعد از برجام و در حالی که کشور برای رفتن به مسیر ثبات قدم بر میداشت بخش اقلیم کردستان عراق که بیش از 580هزار آواره آنان در استان طی سال های مدید گذشته پذیرفته شده است با همکاری عربستان برای ضربه زدن و بر هم زدم امنیت کشور بخصوص استان آذربایجان غربی تلاش کرده است که خوشبختانه با عملکرد خوب و تلاش بی نقص نیروهای امنیتی خنثی شده است.
وی افزود: امنیت استان پایدار و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =