دبیر شورای عالی امنیت ملی:اجرای بدون نقض برجام ادامه خواهد یافت/کمیته نظارت 4 جلسه داشته است

شمخانی در جلسه غیر علنی گفت: اجرای بدون نقض برجام بدون تاثیر پذیری از تلاش امریکا برای گروگان گیری سیاست‎های انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاين؛ علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غيرعلني سه شنبه-15 تير- مجلس حاضر شد تا گزارشي با محوريت تحولات منطقه، تغييرات عراق،  نظارت بر برجام و سوريه را به نمايندگان مجلس ارائه دهد.

وي در صحبت‌هايش به توانمندي ايران براي كاهش نقش كشورها براي ايجاد بي ثباتي در منطقه  اشاره كرده و گفت كه«ساماندهی حوزه های سیاسی و امنیتی منطقه ای از سوی جمهوری اسلامی، میزان اثر گذاری و بازیگری کشورها و عناصر بی ثبات کننده را به حداقل رسانده است.»

شمخانی در اين جلسه  به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف سیاسی در زمینه های اقتصادی،امنیتی ،اجتماعی وسیاسی پاسخ داد.

اهم اظهارات شمخاني به نقل از خبرگزاري‌ها به اين شرح است:

*نقش مجلس شورای اسلامی در ارتقاء ساز و کارهای مبتنی بر تامین امنیت ملی تاثیر گذار است.

*افزایش توانمندیهای سیاسی ،اقتصادی و دفاعی و استحکام ساخت درونی قدرت و افزایش انسجام ملی، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت تهدیدات فزاینده است.

*( گزارش از اخرین وضعیت اجرای برجام) امریکا برای حفظ ساختار تحریم‌ها و محدودسازی توانمندیهای دفاعی و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در تلاش است.

*مجموعه اقدامات لازم الاجرا از سوی دستگاههای مسئول بر اساس راهبردهای تعیین شده در نامه 29 مهر مقام معظم رهبری با جدیت پیگیری می شود.

*اجرای بدون نقض برجام با حفظ و تداوم سیاستهای راهبردهای جمهوری اسلامی بدون تاثیر پذیری از تلاش امریکا برای گروگان گیری سیاست‌های انقلابی ایران در منطقه ادامه خواهد یافت.

* 4 جلسه تخصصی کمیته نظارت بر برجام و بررسی دقیق روند اجرای برجام برگزار شد. گشایش‌های ایجاد شده در حوزه های انرژی، حمل و نقل، بانک و بیمه و سرمایه گذاری و همچنین اسیب شناسی چالشهای موجود در زمینه باقی ماندن برخی ازتحریمهاو تاثیر گذاری تحریمهای اولیه و عوامل غیربرجامی در این روند را از محورهای فعالیت کمیته نظارت بربرجام بوده است .

*عملیات فلوجه که شرایط بسیار مناسبی از هماهنگی و توانمندی ارتش و نیروهای مردمی را به نمایش گذارد ضمن افزایش ابتکار عمل دولت عراق در عرصه نظامی هماهنگی‌های سیاسی در این کشور را نیز افزایش داد.

*هماهنگی‌های سیاسی و نظامی سه کشور ایران،روسیه و سوریه مهمترین مولفه تاثیر گذار بر معادلات جاری بر این سوريه است.

*(تحولات یمن،بحرین) موضع جمهوری اسلامی، محکومیت مداخله و استفاده از ابزارهای نظامی برای پیگیری اهداف سیاسی توسعه طلبانه علیه همسایگان بوده و پیگیری این روند از سوی دولت سعودی را موجب افزایش بی ثباتی وخشونت در منطقه ميشود.

217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553399

برچسب‌ها