1417 داوطلب پلدختری در کنکور سراسری امسال شرکت می کنند

فرماندار پلدختر گفت: یکهزار و 417 نفر در کنکور امسال در این شهرستان شرکت می کنند که آمار داوطلبان 7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در پلدختر ، علیرضا افتخاری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدختر اظهار داشت: سال گذشته تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری در شهرستان پلدختر یکهزار و 556 نفر بوده که امسال این رقم به یکهزار و 417 نفر کاهش یافته است .
وی افزود:» بیشترین شرکت کننده در کنکور سراسری این شهرستان مربوط به رشته تجربی با یکهزارو 98 نفر دوطلب و 77 درصد کل شرکت کنندگان را تشکیل می دهند و کمترین درصد داوطلب مربوط به رشته هنر و به میزان یک درصد است .
مدیر آموزش و پرورش پلدختر بیان کرد: کنکور امسال در شهرستان پلدختر در 14 حوزه امتحانی که از این تعداد 6 حوزه مربوط به خواهران با 54 درصد داوطلب و پنج حوزه مربوط به برادران با 46 درصد داوطلب برگزار می شود که از این تعداد حوزه ، چهار حوزه روز پنج شنبه و 10 حوزه روز جمعه است.
وی عنوان کرد: از مجموع حوزه های برگزاری کنکور در شهرستان پلدختر سه حوزه مربوط به رشته های هنر ، زبان خارجه و علوم ریاضی با 186 داوطلب می باشد .
افتخاری گفت: کنکور سراسری در روزهای پنج شنبه و جمعه به ترتیب 24 و 25 تیرماه در دو شیفت صبح و بعدازظهر برگزار می شود ، در روز پنج شنبه رشته های علوم انسانی و علوم ریاضی در شیفت صبح و رشته هنر بعدازظهر برگزار می شود و رشته تجربی صبح روز جمعه و بعدازظهر آن روز آزمون زبان های خارجه برگزار می شود .
وی تصریح کرد: مدارس دخترانه شاهد ، دبیرستان های شهید کاییدی، الزهرا(س) و معصومیه (س) حوزه های خواهران و آموزشگاه های حضرت رسول (ص) ، ادب ، نمونه دولتی و پیام نور و شهید شکارچی حوزه های برادران در نظر گرفته شده است .
وی خاطر نشان کرد: در برگزاری کنکور سراسری در شهرستان پلدختر 240 نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت خواهند کرد که از این تعداد 180 نفر فرهنگی هستند که این افراد باید ساعت 6 تا 6 و 30 دقیقه صبح در محل حضور داشته باشند .
مدیر آموزش و پرورش پلدختر از دستگاه های اجرایی شهرستان پلدختر خواست که در برگزاری مطلوب کنکور آموزش و پرورش را یاری دهند

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =