۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۳

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» با اشاره به فروش کم سینماها در نوروز 89 گفت فروش فیلمی مانند «اخراجی‌ها» تا چند سال آینده تکرار نمی‌شود.

به گزارش مهر، حبیب‌الله کاسه‌ساز در این باره گفت: «فروش فیلم‌های سینمایی در نوروز 88 چندان بالا نبود. 60 درصد از فروش سینماها به «اخراجی‌ها 2» اختصاص داشت و بقیه فیلم‌ها 40 درصد از گیشه نوروزی سهم داشتند. مقایسه فروش فیلم‌ها با پدیده «اخراجی‌ها» چندان قابل قبول نیست. تا چند سال آینده فیلمی با مختصات «اخراجی‌ها» روی پرده نمی‌رود.»

وی ادامه داد: «افزایش بهای بلیت دلیل فروش کم سینماها نیست. مخاطبی که به سینما می‌رود و به فیلم دیدن در سالن سینما خو کرده به خاطر 1000 تومان قید سینما رفتن را نمی‌زند. با توجه به بالا بودن قیمت سایر تفریح‌ها، سینما هنوز تفریح ارزان قیمتی برای مردم است.»

این تهیه‌کننده افزود: «انتخاب فیلم‌ها، تبلیغات، اطلاع‌رسانی درست و برنامه‌ریزی برای جذب مخاطب می‌تواند به فروش فیلم‌ها کمک کند. تلویزیون در نوروز برنامه‌های مختلف و متنوعی داشت که رقیب جدی برای اکران نوروزی بودند. اما یک نکته مهم دیگر ماهیت فیلم‌ها بود. فیلم‌های نوروزی نتوانستند به اندازه لازم مخاطب جذب کنند.»

کاسه‌ساز گفت: «نباید از اکران سینماها در سال 89 ناامید باشیم. دست سینمای ایران باز است و تولیدات جذابی وجود دارد که روی پرده نرفته‌اند. نباید نسبت به موفقیت سینما در سال جدید ناامید شویم و پرونده اکران سال تازه را ببندیم. هنوز 11 ماه فرصت وجود دارد تا مردم چراغ سالن‌های سینما را روشن نگاه دارند.»

کد خبر 55378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =