ایرنا نوشت: اعتراف های جدید از سه گروه عناصر وابسته به داعش در کویت نشان می دهد آنها عملیات های متعدد ترویستی را برای حمله به مساجد و مراکز حساست کویت طراحی کرده بودند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه الجریده نایف رجا، متهم کویتی دستگیر شده از هدف گذاری برای حمله و انفجار چندین مسجد و مرکز امنیتی در کویت خبر داد و اعتراف کرد جهت عملیاتی ساختن اهداف شوم، منتظر دریافت کمربندهای انفجاری از عناصر داعش در عربستان بوده است.
به گفته منابع آگاه، این متهم در بازجویی های خود اعتراف کرد:‌ قصد داشت 'مسجد زین العابدین' واقع در منطقه پر جمعیت سالمیه را به دلیل استراتژیک بودن موقعیت آن، در آخرین روز ماه مبارک رمضان و در حین برگزاری نماز عملیات انفجاری انجام دهد.
وی در ادامه بیان داشت از طریق برنامه 'تلگرام' با فرمانده داعش بیعت کرده است و اقرار کرد تماس ها و ایمیل های متعددی میان وی و عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در سوریه رد و بدل و اطلاعات لازم را به آنان گزارش داده است.
در همین راستا، دادستانی کل کویت اعلام کرد به اداره آگاهی این کشور دستور بررسی و بازبینی و همچنین ارائه گزارشی کامل به دادسرا در زمینه تمامی پیام های ایمیلی و تلفنی این متهم را داده است و تحقیقات برای کشف جزییات و طرح های بیشتر ادامه دارد.
این منابع افزود: تحقیقات نشان داده است، متهم در طول مدتی که زیر نظر کنترل امنیتی قرار داشته با افراد زیادی از عناصر وابسته به داعش در ارتباط بوده و دستورات و بیانیه های آنان را پیگیری و مطالعه می کرده است.
متهم کویتی در ارتباط با انفجار خونین مسجد امام صادق (ع) در ماه رمضان سال گذشته ابراز خشنودی و این عملیات را یک تکلیف شرعی لازم الاجرا توصیف کرد.
منابع مطلع همچنین از هماهنگی گسترده اطلاعاتی و امنیتی میان کویت و عربستان در مورد هسته های تروریستی که قرار بود، کمربند انفجاری را به این متهم تحویل دهند، خبر داد و میزان ارتباط این عناصر با تشکیلات داعش در سوریه که دستور اجرای عملیات های تروریستی را صادر و اماکن آنها را در کویت عربستان مشخص می کند، تحت بررسی است.
از سوی دیگر روزنامه الجریده به نقل از منابع آگاه نوشت: تحقیقات از 'علی محمد عمر' که همراه با مادر متهم خود به کویت منتقل شده و مسئولیت مدیریت چاه های نفت داعش در منطقه رقه سوریه را در بر عهده داشته است، ادامه دارد و گروه تکفیری داعش با توجه به تحصیلات وی در امور مهندسی نفت در انگلیس حساب زیادی روی این فرد باز کرده بود.
تحقیقات نشان می دهد داعش نفت استخراج شده را به میزان ماهیانه 30 میلیون بشکه به افرادی که از شهرهای عراق و سوریه به فروش می رساند. این بشکه های نفتی از طریق شرکت های ثالث به سایر کشورها فروخته می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =