تسنیم نوشت: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به هشدار نهادهای مختلف به ۱۲۰۰ سایت در کشور نسبت به مواجهه با حملات سایبری گفت: در حملات اخیر هیچ گونه ضربه ای به سایت ها وارد نشده و اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

ابوالحسن فیروزآبادی گفت: حملات اخیر سایبری به کشور کار بدیع و کشف تازه ای نیست و بیشتر جنجال تبلیغاتی بوده است که نباید به آن توجه زیادی کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: اوضاع سایبری کشور کاملا تحت کنترل است زیرا در حملات اخیر هیچ گونه ضربه ای به سایت ها وارد نشده و اطلاعاتی به سرقت نرفته و فقط در این حملات صفحه اول دو یا سه سایت دسته چندم تغییر کرده است .

وی تاکید کرد: گفته می شود به سایت یک بانک حمله شده است اما این سایت مادر بانک نبوده بلکه یکی از سایت های فرعی بانک بصورت تغییر صفحه اول (دیفیس) صورت گرفته است .

فیروزآبادی با تاکید بر عملکرد مناسب واحدهای امنیتی در فضای مجازی کشور گفت:حملات اخیر تهدیدی جدی برای ما بحساب نمی آید .

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: البته هشدارهای به روز درخصوص این حملات قبلا داده شده بود و در این چارچوب نهادهای مختلف به 1200 سایت اطلاع رسانی کرده بودند.

وی ادامه داد : البته حملات سایبری مسئله عادی در دنیای فضای مجازیست اما وقتی که تعداد آنها بیشتر و رسانه ای می شود ، مورد توجه قرار می گیرد.

فیروزآبادی با اشاره به مراکز رصد فضای مجازی در کشور گفت : شرکت زیرساخت ، مرکز ماهر ، مدیریت راهبردی افتا و پلیس فتا امکانات خوبی نیز در اختیار دارند.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =