معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در 40 سال اخیر رشد سریعی در شاخص های سلامت داشته است، سن امید به زندگی زنان به 80 و در مردان به 76.5 سال رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی؛ رضا ملک زاده به مطالعات منتشر شده اخیر در مجلات معتبر دنیا که مبنای آنها مقایسه وضعیت سلامت و شاخص های مهم سلامت در سطح جهان بوده است اشاره کرد و افزود: براساس این مطالعات، ایران پیشرفت های بسیار محسوسی در رابطه با شاخص ها و وضعیت سلامت در دنیا داشته است.

او گفت: براساس مطالعات صورت گرفته در میان 40 میلیون نفر در فاصله 40 سال، مشخص شد که متوسط افزایش قد ایرانی ها بیشتر از تمام کشورهای دنیا بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یکی از پیشرفت ها و شاخص های مهم اجتماعی را افزایش امید به زندگی در ایران بیان کرد و گفت: امید به زندگی در بدو تولد در زنان ایرانی به 80 سال و در مردان به 76.5 سال رسیده است.

ملک زاده به بررسی و مطالعه میزان کم خونی در کشورهای مختلف در فاصله 10 تا 14 سال اشاره کرد و گفت: ایران در کاهش میزان کم خونی در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته است.

او گفت: در حال حاضر میزان کم خونی در ایران در مقایسه با سال های قبل از انقلاب اسلامی کاهش یافته است و بیشترین میزان بهبود کم خونی در میان کشورهای جهان و منطقه داشته ایم.

ملک زاده ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که علاوه بر بهبود وضعیت تغذیه و اقتصاد در کشور نسبت به سال های گذشته، شاخص های سلامت بهبود چشمگیری داشته است.

ملک زاده یکی از شاخص های دیگر سلامت که در کشور ایران پیشرفت خوبی داشته است را قد افراد بیان کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در میان 40 میلیون نفر در فاصله 40 سال، مشخص شد که متوسط افزایش قد ایرانی ها بیشتر از تمام کشورهای دنیا بوده و افزایش قد مردان ایرانی نسبت به مردان سایر کشورها بیشتر بوده است.

به گفته او، بهبود میزان کم خونی، افزایش امید به زندگی و افزایش قد ایرانی ها نسبت به سایر کشورها نشان دهنده این است که کشورمان در معیارهای سلامت پیشرفت چشمگیری داشته است.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 0
    این موضوع معنیش این نیست که دفترچه بیمه هاتون خدمات چشم گیری میدنا . نه اصلا این فکرو نکنی که اگه کنی مدیونی . معنیش اینه مردم بیشتر در امدشونو خرج سلامتشون میکنن چون مطمئنا اگه خدایی نکرده بیماری گریبانشونو بگیره این دفترچه ها و خدمات درمانی دولتی دردی رو دوا نمیکنه . در مورد رشد میزان سرطان در کشورهای دنی هم صحبت میکردی بد نبود اینکه ایران چقدر رشد سرطان درش زیاد شده هم مقام داریم مگه نه
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 4
    همش دخترا دراز شدن اونم تو مناطق شهری. روستاها به خاطر بی عدالتی با سوتغذیه و کوتاهی مواجه هستند
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    3 0
    تازه روز به روز زیادتر میشه مثلا امید به زندگی میرسه به 300 سال
    • رضا RO ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      4 0
      بازم بگید خوردن شیر با وایتکس ضرر داره
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 5
    دروغ محض فقط بروید مطب دکترها تا ببینید چه دخترها و زنان جوانی می میرند ؟ اگر چند نفر زنده می مانند دلیل رشد سلامتی نیست
  • بی نام DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 1
    اره از پزشک ها هم بگید
  • بی نام DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    1 0
    یکی از معیارهای اندازه گیری امید به زندگی مرگ نوزادان است که در ایران خیلی کم شده. به همین دلیل امید به زندگی بالا رفته.
  • نیما IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    3 1
    من سن امیدم حداکثر 30 بود . الان 4 ساله مازاد دارم زندگی میکنم .
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    3 5
    مگه میخوایم زرافه شیم، به جاش هوشمون زیاد شه.
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    8 3
    خیلی اخبار خوبی بود، دم همه کسانی که برای این مرز و بوم در هر زمینه ای تلاش می کنند و برای سرافرازی این کشور می کوشند، گرم.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    3 1
    سازمان پزشک قانونی سن فوت ها شده ها رو اعلام کنه معمول میشه سن امید به زندگی زیر 50 هستش
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    1 0
    امید به زندگی با واقعیت زندگی خیلی فرق داره. ما هم بچه بودیم خیلی امیدها داشتیم ولی وقتی بزرگ شدیم علیرغم تلاش و موفقیت اجازه نمو پیدا نکردیم و هر راهی که پیش گرفتیم با هفت خوان رستم مواجه شدیم چون همیشه آقا زاده ها باید به ما سروری می کردن. از مردم در مورد امید به شایسته سالاری هم سوال کنید چون امید به زندگی خیلی مرتبطه با امنیت شغلی و عدم داشتن استرس در زمینه های مختلف که کل زندگی رو برامون زشت کرده.
  • آزاد A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    امید به زندگی در بدو تولد؟؟؟؟ ببین چه پوست کلفتیم ما خخخخخخخ با اینهمه پارازیت و هورمون و روغن پالم و.........