معاون سازمان خصوصی‌سازی نرخ واگذاری دو بلوک 18 درصدی شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برای عرضه در بورس و همچنین دو بلوک 5 درصدی بانک صادرات و تجارت بابت رد دیون را اعلام کرد.

به گزارش فارس، مهدی عقدایی  در رابطه با نتایج امروز جلسه هیئت واگذاری که پیش از ظهر امروز تا حوالی ساعت 13 به طول انجامید، اظهار داشت: در این جلسه قیمت دو بلوک 18 درصدی از سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا مشخص و طی آن تصویب شد بلوک 18 درصدی ایران خودرو به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 80 درصد به شرط آنکه قیمت هر سهم از 3 هزار ریال کمتر نباشد، عرضه شود.

عقدایی با بیان اینکه قیمت هر سهم بلوک 18 درصدی سایپا به نرخ تابلو در روز عرضه به علاوه 50 درصد به شرط آنکه از 3 هزار ریال کمتر نباید تعیین شده، ادامه داد: با توجه به برنامه‌هایی برای بازاریابی بین‌المللی فروش سهام این دو شرکت خودرویی،‌ آگهی واگذاری این دو شرکت یک ماه دیگر منتشر خواهد شد.

به گفته وی شرایط واگذاری این دو بلوک به صورت 30 درصد نقد و باقی اقساط 4 ساله تعیین شده است.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که تکلیف 20 درصد باقی سهام این دو شرکت چه خواهد شد خاطر نشان کرد: بعد از واگذاری دو بلوک 18 درصدی ،‌ 20 درصد باقی مانده نیز طی دو ماه آینده عرضه خواهد شد.

عقدایی همچنین از قیمت گذاری دو بلوک 5 درصدی از سهام بانک‌های صادرات و تجارت خبر داد و گفت: قیمت تابلوی هر سهم بانک صادرات با توجه به تابلوی بورس به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از 1343 ریال کمتر نباشد و قیمت هر سهم بانک تجارت با نرخ تابلوی بورس به اضافه 30 درصد به شرط آنکه از 1875 ریال کمتر نباشد، تعیین شده است.

وی ادامه داد: واگذاری سهام این دو بانک مربوط به رد دیون به سازمان بیمه خدمات درمانی است که بعد از فروش، درآمد حاصله به این سازمان پرداخت خواهد شد.

این معاون سازمان خصوصی‌سازی در ادامه به تعیین قیمت واگذاری مزایده‌ای 7 شرکت دولتی اشاره کرد و گفت:‌ طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر است 55 درصد از سهام شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری ( متعلق به ایمیدرو با 45 درصد و صندوق کارکنان فولاد با 10 درصد) به قیمت پایه هر سهم 35.56 ریال به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد اقساط واگذار شود. این واگذاری طی دو ماه اینده و بعد از افتتاح این طرح توسط ریاست جمهوری آگهی خواهد شد.

عقدایی ادامه داد: همچنین 40 درصد از فولاد اکسین خوزستان به ارزش 100 میلیارد تومان به صورت 20 درصد نقد و باقی اقساط 4 ساله، 100 درصد گروه هتلهای هما به قیمت پایه 5.313 میلیارد ریال، 29 درصد از سهام فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش 84.2 میلیارد ریال به صورت 20 درصد نقد و باقی اقساط 2 ساله، 48 درصد از سهام دو شرکت کاشی لعاب زهره کاشمر و روی مهدی‌آباد به قیمت 29.4 و 15.9 میلیارد ریال به صورت 20 درصد نقد و 80 درصد اقساط 4 ساله و همچنین 49 درصد از سهام توسعه صنایع نفت و گاز سرو به ارزش 1.028 میلیارد ریال به صورت کاملاً نقد به مزایده گذاشته خواهد شد.

کد خبر 55475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =