ایرنا نوشت: جهانبخش محبی‌نیا درباره اظهارات دادستان دیوان محاسبات مبنی بر تشکیل 123 پرونده درموردحقوق های نامتعارف اظهار داشت: بنده در مجلس هشتم نماینده بودم گزارشی از دیوان محاسبات درباره پرداخت حقوق های نامتعارف ندیدم.

جهانبخش محبی نیا نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه درباره اظهارات دادستان دیوان محاسبات مبنی بر تشکیل 123 پرونده درموردحقوق های نامتعارف اظهار داشت: در مجلس هشتم که بنده نماینده بودم گزارشی از دیوان محاسبات درباره پرداخت حقوق های نامتعارف ندیدم.

وی اظهار داشت: اگر این اقدامات در سال های کاری مجلس هشتم انجام شده بود باید آثار عینی و عملی خود را برجا می گذاشت.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم تصریح کرد: مجلس و دیوان محاسبات حق ندارند به عنوان نهادهای نظارتی گزارشاتی که مربوط به حقوق عمومی است را بایگانی یا متوقف کنند و باید نتیجه کارکردها در اصلاح امور عمومی جامعه نشان داده شود.

محبی نیا خاطرنشان کرد: در این زمینه باید بیشترین اطلاعات از طرف کل نهادهای نظارتی به مسوولان مربوطه ارسال می شد و به هر نحوی مانع بروز چنین پدیده هایی می شدند زیرا این پدیده ها برای نظام به معنای واقعی غیرقابل تحمل است.

وی به نشست های رییس مجلس با دستگاه های نظارتی برای بررسی دریافت حقوق های نامتعارف اشاره کرد و گفت: متاسفانه در ایران پس از بروز اتفاق به فکر درمان می افتیم یعنی پس از فشار افکارعمومی به دنبال رفع مشکل می شویم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس تصریح کرد: زمانی نظارت می تواند اقدامی فاخر و گران بها باشد که بتواند مانع از فساد، انحراف و تملق شود و مسوولان کشوری اعم از نظارتی و اجرایی به همان میزان در اعمال نظارت برخورد قاطع داشته باشند ، افرادی که بی توجه به هشدارهای نظارتی بودند مقصر هستند که باید پاسخگو باشند.

محبی نیا یادآور شد: فکر می کنم باید در کارنامه نهادهای نظارتی بخاطر بی اطلاعی آنها یک نمره منفی داد و اگر هم اطلاع داشته اند و برخورد نکردند، گناهکار هستند ولی این به معنای رفع مسوولیت مستقیم نهادها و وزارتخانه هایی که درگیر این موضوع بودند، نیست.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم با بیان این که در سال های گذشته دولت ها به دلیل نظارت نکردن بر پرداخت حقوق های نامتعارف مقصر بوده است، اظهار داشت: اقبال رییس جمهوری برای پیگیری این اتفاقات و برکناری این افراد از مناصب خود و تقبل مسوولیت نکوهیده، قابل ستایش است.
محبی نیا تاکید کرد اقدام رییس جمهوری در پذیرش این امر و دستور برخورد با آن اقدامی گران قدر است.

نبی حبیبی: مطالبه افکار عمومی مجازات مدیران خاطی و رد وجوه به بیت‌المال است 

همچنین ایسنا نوشت: محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خطبه‌های عید فطر مقام معظم رهبری در خصوص حقوق‌های نجومی تاکید کرد: مطالبه افکار عمومی مجازات مدیران خاطی و رد وجوه به بیت‌المال است.

وی در حاشیه اجلاس دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از نامه اسحاق جهانگیری معاون اول به رئیس جمهور گفت: این نامه بیشتر یک گزارش کار بوده و افکار عمومی منتظر اقدام و عمل در این زمینه است.

دبیرکل حزب موتلفه آسیب‌شناسی مستی اشرافی‌گری در کشور را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های کنونی از زمانی آغاز شد که عده ای با اسم رمز توسعه، مانور تجمل در کشور راه انداختند.

حبیبی با تاکید بر بیانات صریح مقام معظم رهبری بر نامشروع و گناه اعلام کردن این برداشت‌ها، از قوه قضاییه خواست سریعا با مدیران خاطی برخورد کند، وجوه بیت المال را مسترد نماید و گزارش این برخورد را نیز به افکار عمومی ارائه دهد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    6 1
    چرا دولتي ها بايد استعفا بدن بعد اينا نمره ي منفي بگيرن? اتفاقا نظارتي ها بايد اعدام بشن
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    7 1
    اگر مجلس قبل کار خود را درست انجام داده بود کسی نمیتونست حقوق نجومی بگیره.
  • رضا A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 0
    این چه سیستمیه که خبرگزاری ها از اقای محبی نیا و اقای دکتر همایون هاشمی به عنوان نماینده تکاب و شاهیندژ یاد میکنن در حالی که این دو نفر نماینده شهرهای میاندواب و تکاب و شتهیندژ هستند و میاندواب رو اکثرا نمیگن در حالی که همه میدونن که همیشه رای میاندواب به علت جمعیت و وسعت بیشتر نماینده ها رو انتخاب میکنن و دو شهرتکاب و شاهیندژ که کرد نشین هستند تاثیر کمتری از میاندواب که ترک نشین هستند رو دارن.امیدوادم خبر اصلاح بشه و گرنه مجبورم به دکتر محبی نیا اعلام کنم که چرا خبرگزاری ها اسم میاندواب رو از جلو اسم شما حذف میکنن.
  • شاهد A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    ما موندیم چرا به عزل وبرکناری این دزد های پافشاری میکنند درصورتی که باید این دزد ها محاکمه ومجازات بشوند.