معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان خواستار عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته استان شد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، حسین فیروزی در جلسه شورای مهارت و فناوری استان با بیان اینکه 40 درصد از جمعیت کردستان در روستاها ساکن هستند گفت: برنامه های آموزشی و مهارتی باید بصورت ویژه با محوریت برنامه های جهاد کشاورزی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی برون سپاری خدمات دولتی در حوزه آموزش را یکی از راه های افزایش مهارت شغلی شهروندان دانست و اضافه کرد: برون سپاری خدمات باید دارای کیفیت مطلوب وهمراه با نظارت جدی و مستمر باشد.

فیروزی برون سپاری خدمات آموزشی را در راستای ارتقاء و افزایش بهره وری ارزیابی کرد و افزود: ارایه خدمات آموزشی به میزان 29 درصد در آموزشگاه های آزاد بسیار کم است و باید برنامه ریزی و ارایه راهکارهای خلاقانه این میزان افزایش قابل توجهی پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار کردستان آموزشگاه های آزاد مهارت آموزی را به فعالیت بیشتر برای خرید خدمت از ادارات و سازمان های دولتی فراخواند و اظهار داشت: باید با اعتماد به بخش خصوصی و تفویض برخی از اختیارات به آنان میزان تصدی گری دولت کاهش و به چابک سازی دولت کمک کرد.

وی همچنین مهارت آموزی را از نیازهای اساسی وجدی بازار کار در کردستان ذکر کرد ویادآورشد: در سال اقتصاد مقاومتی شکوفایی اقتصاد وبه حرکت درآمدن چرخ توسعه و تولید کشور به افزایش میزام مهارت افراد جامعه بستگی دارد.

فیروزی با بیان اینکه حدود 25 دستگاه و نهاد دولتی بصورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر مسایل آموزشی و مهارتی هستند اضافه کرد: این ادارات که از امکانات و بودجه دولتی استفاده می کنند باید آموزش های خود را هماهنگ و از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند.

وی درپایان عملکرد شورای مهارت و فناوری استان را ضعیف ارزیابی کرد و ادامه داد: علی رغم گذشت یکسال از تشکیل این شورا تاکنون دستاورد محسوسی نداشته است بر همین اساس ضروری است در شیوه عملکردها بازنگری جدی صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =