نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه شهیدان برای دین اسلام رفتند و خون دادند گفت: یکی از ارزش‌های ما در حکومت اسلامی حجاب است اما امروز حجاب کجاست؟

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه این شهر با اعلام مطلب فوق افزود:دولتی‌ها چرا برای حفظ حجاب و عفاف کاری نمی‌کنند.


وی که در دیدار جمعی از بانوان نخبه و فرهیخته سخن می گفت خاطرنشان کرد: وقتی تمام قدرت در دست دولت و دولتی‌ها است چرا باید برای حفظ حجاب و عفاف کاری صورت نگیرد، می‌گویند باید فرهنگسازی کرد اما در کنار این فرهنگ‌سازی باید اجرا هم صورت بگیرد تا نتیجه حاصل شود.

آیت الله موسوی اصفهانی، با اشاره به مناسبت روز عفاف و حجاب، تاکید کرد: باید بنشینیم و گریه کنیم به غربت قرآن در بعد حجاب و عفاف، در مملکتی که 250 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس حوزه‌های علمیه همدان تصریح کرد: اگر در شب قدر به مراسم احیا می‌رویم و قرآن به سر می‌گیریم یعنی این برنامه فکر و عمل و تقدیر من است، اما متأسفانه با پایان یافتن ماه رمضان دوباره همان روند قبلی را شاهد هستیم.

وی یادآور شد: در چنین روزی که به نام حجاب و عفاف نام گرفته پدران و گذشتگان ما در مشهد در مسجد گوهرشاد به خاطر حجاب به خاک و خون کشیده شدند.

موسوی‌اصفهانی با اشاره به نقش مهم دولت در عفاف و حجاب گفت: دولتی که تمام اختیار مملکت در دست اوست چرا نباید برنامه عفاف و حجاب را در برنامه قطعی خودش قرار دهد.

وی خطاب به جمع بانوان با تأکید بر اینکه باید حجاب و عفاف را مطالبه بکنید، افزود: کار از تذکر گذشته و دیگر روایت خواندن به گوش آنان نمی‌رود.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چرا باید بگویند نیروی انتظامی مسؤول حفظ اسلام نیست بلکه فقط مسؤول پیاده کردن قانون است؟

وی افزود: بنده در شورای فرهنگ عمومی به شخص آقای استاندار گفتم دستور دهید برنامه حجاب و عفاف از ادارات آغاز شود و این مدیران هستند که علاوه بر رعایت تمام مسائل قانونی و شرعی باید مواظب حجاب صد درصدی پرسنل خود باشند اما هیچ فایده‌ای نداشت.

موسوی با تأکید بر اینکه این‌ها پیش خدا مسؤول هستند یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر فقط این نیست در خیابان تذکر دهیم این هم باید باشد اما باید کار به صورت کامل باشد.

وی گفت: وقتی تمام قدرت در دست دولت و دولتی‌ها است چرا کاری نمی‌شود، می‌گویند باید فرهنگسازی کرد اما در کنار این فرهنگ‌سازی باید اجرا هم صورت بگیرد تا نتیجه حاصل شود.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در استان همدان 9 نماینده مجلس شورای اسلامی داریم، اظهار داشت: یکی از مطالبات بزرگ ما مسائل دینی و فرهنگی و قرآنی است و اینجا جا دارد که بپرسیم برای عفاف و حجاب چه کردید؟

وی با اشاره به اینکه باید مطالبه در جامعه مطرح شود، افزود: مسائل حجاب و عفاف را باید از خانواده‌ها آغاز کنیم و مراقب خانواده خودمان باشیم.

موسوی در پایان سخنانش گفت: دختران و بانوان امروز ما درس خوانده هستند، منطق و استدلال دارند، با آنان می‌شود صحبت کرد و مطالب قرآن را برای آنها بازگو کرد

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =