معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۱۲۳ داوطلب از استان اردبیل در آزمون سراسری کنکور باهم رقابت می کنند.

مرتضی ابراهیمی در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری اردبیل اظهار داشت: آزمون سراسری روزهای 24 و 25 تیرماه برگزار می‌شود که دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است که با توجه به یک هدف مشترک که همان برگزاری بهتر آزمون سراسری که یک امر ملی، فرهنگی و علمی بوده در این زمینه هم‌اندیشی لازم انجام می‌شود.

نماینده تام الاختیار آزمون سراسری در استان اردبیل با بیان اینکه امسال 15 هزار و 123 نفر در کل استان اردبیل در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: تعداد 10 هزار و 429 نفر از این افراد در مرکز استان کنکور داده و بقیه در شهرستان‌های بیله سوار، خلخال، مشگین‌شهر و گرمی در این آزمون شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه از 10 هزار و 429 نفر شرکت‌کننده در آزمون سراسری مرکز استان حدود 7 هزار نفر در دانشگاه محقق اردبیلی کنکور می‌دهند، بیان کرد: مابقی شرکت‌کنندگان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور اردبیل آزمون خواهند داد.

ابراهیمی گفت: بیشترین شرکت کنندگان آزمون در رشته علوم تجربی است به همین دلیل تعدادی از همین شرکت کنندگان در دانشگاه آزاد و پیام نور آزمون می‌دهند و آزمون بقیه رشته‌های اصلی و فرعی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با مرکز استان، آزمون سراسری در چهار شهرستان دیگر هم برگزار می‌شود، افزود: در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی، فنی و مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و علوم ریاضی میزبان شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: امسال زمینه را برای بازدید دانش‌آموزان شرکت کننده در آزمون سراسری از حوزه‌های امتحانی فراهم کرده‌ایم و دانش‌آموزان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند از حوزه‌های امتحانی خود در دانشگاه بازدید کنند.

مسئول حفاظت آزمون استان اردبیل و مدیر حراست دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه با بیان اینکه آزمون سراسری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، گفت: آزمون‌های اصلی که همان رشته های‌علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی است در نوبت صبح و آزمون‌های فرعی یعنی رشته‌های هنر و زبان خارجی در نوبت عصر برگزار خواهد شد.

علیرضا دستور با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان اردبیل 10 هزار و 429 نفر است، تصریح کرد: حدود 60 درصد شرکت کنندگان دختران و حدود 40 درصد شرکت‌کنندگان در حوزه استان اردبیل پسران هستند.

وی خواستار هماهنگی برای ارائه سرویس توسط سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی شد و افزود: از شهرداری درخواست می‌شود روزهای برگزاری آزمون، ساخت و ساز در خیابان‌های منتهی به محل‌های برگزاری آزمون را تعطیل کنند تا سر و صداهای ایجاد شده سبب به هم خوردن تمرکز آزمون‌دهندگان نشود.

مسئول حفاظت آزمون استان اردبیل بیان کرد: باید با اداره ورزش و جوانان هم هماهنگ شد تا روز جمعه همایش پیاده‌روی در شورابیل برگزار نکنند چرا که ممکن است این امر سبب ایجاد سر و صدا و بر هم خوردن تمرکز شرکت‌کنندگان شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =