بی خطرسازی پسماندهای عفونی همدان 50 میلیارد ریال هزینه داشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: 50 میلیارد ریال در 2 سال گذشته از محل طرح سلامت برای امحا و بیخطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانهای این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمودرضا عراقی، معاون استاندار در کارگروه مدیریت پسماند همدان گفت: مدیریت نحوه دفع پسماند بواسطه ارتباط این موضوع با بهداشت و سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخودار است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم که با شعار حمایت از محیط زیست سکان کشور را در دست گرفت نیز به این مولفه با حساسیت و بیشتری دقت کرد.

عراقی افزود: اهمیت دادن دولت به مسایل زیست محیطی حتی کار را برای دستگاه ها سخت کرد ولی آنها پی بردند در صورت توجه به این موضوع می توان عقب ماندگی تاریخی را جبران کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان یادآور شد: بطور حتم در صورت پیشرفت علمی و اختراع دستگاههای جدید بی خطرسازی پسماندها، از خرید اینگونه دستگاهها در راستای حفظ سلامت جامعه استقبال می شود.

عراقی اظهار داشت: بستر برخی از رودخانه ها به محل دفع و انباشت پسماند شده که به منظور جلوگیری از بروز سیلاب هنگام بارش باران، باید آب منطقه ای نسبت به پاکسازی بستر رودخانه اقدام کند.

وی تصریح کرد: حوادث طبیعی قابل پیش بینی نیستند و در صورت بی توجهی نسبت به پاکسازی پسماندهای موجود در سطح رودخانه ها، در صورت بروز سیلاب به تاسیسات و زیرساختها در بخش های کشاورزی و صنعتی آسیب جدی وارد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان افزود: با توجه به نامگذاری 21 تیرماه به روز بدون پلاستیک باید نسبت به استفاده از وسایل جایگزین به حجای پلاستیک فرهنگ سازی صورت گیرد.

عراقی تاکید کرد: رها سازی پلاستیک در دشت، جنگل و حاشیه جاده ها نماس زشتی از طبیعت نمایان می کند که برای پیشگیری از اینگونه مسائل باید تدبیری اندیشیده شود.

لازم به ذکر است استان همدان دارای 21 بیمارستان ، 199 مرکز بهداشتی درمانی، 567 خانه بهداشت، 157 مطب دندانپزشکی، 230 مطب پزشک عمومی، 271 پزشک متخصص و 36 آزمایشگاه تشخیص طبی است.

بیمارستانهای همدان به دستگاه بی خطرساز مجهز هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =