پیروز ارجمند گفت: ماده ۲۰ پیش از این هم اجرا شده و ربطی به لغو کنسرت ها ندارد. تا به حال نیروی انتظامی طبق همین رویه در کنسرت ها عمل می کرد و صرفا بررسی های ترافیکی و انتظامی را انجام می داد.

سمانه فراهانی:پیروز ارجمند در گفت و گویی درباره این موضوع گفت: ماده ۲۰ پیش از این هم اجرا شده و ربطی به لغو کنسرت ها ندارد. تا به حال نیروی انتظامی طبق همین رویه در کنسرت ها عمل می کرده است و صرفا بررسی های ترافیکی و انتظامی را انجام می داد تنها در بعضی موارد خاص که خواننده یا سرپرست گروه دارای پرونده تخلف در پلیس امنیت بود برای توضیح احضار می شد.

مدیر پیشین دفتر موسیقی تاکید کرد: تا به حال هیچ مجوزی توسط نیروی انتظامی لغو نشده و نیروی انتظامی به هیچ وجه عامل لغو کنسرت ها نیست.

او با اشاره به شیوه نامه ای که در دوره او تدوین شده بوده افزود: این شیوه نامه برای برگزاری کنسرت و امضا تفاهم نامه سه جانبه ارشاد، نیروی انتظامی و وزارت کشور بود و در آن همه کسانی که در برگزاری کنسرت نقش داشتند از خواننده گروه اجرایی، سالن، اداره کل ارشاد، دفتر موسیقی و نیروی انتظامی نقش شان مشخص بود. در این شیوه نامه مسوول مشخص و باید پاسخگو می بود اما این شیوه نامه اجرایی نشد.

ارجمند خاطرنشان کرد: در واقع هیچ کار تازه ای صورت نگرفته است و این روزها بیهوده بر سر این موضوع که با اجرایی شدن این ماده لغو کنسرت ها کم می شود مانور داده می شود.

او با تاکید بر این که لغو کنسرت دلایل مختلفی دارد تصریح کرد: 80 درصد از کنسرت ها به دلیل مسائل صنفی و حقوقی میان تهیه کنندگان و خوانندگان گروه ها لفو می شوند و 20 درصد هم به دلیل حضور دلواپسان، دستور دادستانی و دستور شورای تامین استان برگزار نمی شوند که از این بین تنها لغو از سوی شورای تامین استان قانونی است چرا که نمایندگان دولت در این شورا حضور دارند.

ارجمند در مورد لغو کنسرت از سوی دادستانی توضیح داد: باید دغدغه قوه قضاییه برطرف شود البته این دغدغه عموما درباره محتوای کنسرت ها نیست و بیشتر درباره ناهنجاری هایی است که در سالن ها به ویژه سالن های ورزشی ممکن است رخ دهد. پیشنهاد من این است که برگزاری کنسرت در سالن های ورزشی که به هیچ وجه استاندارد نیستند، لغو شود تا دغدغه قوه قضاییه درباره ناهنجاری ها برطرف شود.

58247  

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    4 0
    سلام،شادی را از جوانانمان نگیریم.در زمانی که ما شاهد بحرانهای بیشمار ونگران کننده اجتماعی هستیم وسطح افسردگی اجتماعی روند نگران کننده وروبه رشد داردوما انواع خشونتها ،قتل وپرخاشگریهای اجتماعی را شاهد هستیم تزریق شادی به اجتماع وشادکردن افراد،خانواده ها واجتماع باید در دستور کار مسئولین فرهنگی جامعه قرار گیرد ولغو کنسرتها که محیط سالم وشادی را برای مردم وبخصوص جوانان ایجاد میکند تحت هر عنوانی توجیه ندارد.بزرگانی که نگران عدم رعایت بعضی از مسائل در این کنسرتها هستند اندکی به آمار نگران کننده اعتیادوقاچاق مواد مخدر،قتلها،پرخاشگریها وشرارتهای خانوادگی واجتماعی،طلاق و...نظر بیاندازند متوجه می شوند که مسائل بسیارنگران کننده مهم تری وجود داردکه باید در اولویت توجه بزرگان ومسئولین جامعه قرارگیرد .