۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افتتاح مهدکودک در بند نسوان زندان اراک برای اولین بار در کشور در هفته بهزیستی خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین ، بهروز رفیعی امروز در دیدار کارکنان بهزیستی استان با استاندار مرکزی با اعلام این خبر گفت : برای نخستین‌بار در کشور و طی توافقات صورت گرفته با اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی، مجوز تاسیس مهدکودک پرندگان مهاجر در بند نسوان اداره‌کل زندان‌ها توسط بهزیستی صادر شد و در هفته بهزیستی این مرکز افتتاح می شود .
وی با بیان این که صدور مجوز تاسیس مهدکودک در بند نسوان اداره‌کل زندان‌های استان برای نخستین‌بار در کشور انجام می شود افزود :با توجه به اینکه در بند نسوان شاهد نگهداری کودکان همراه با مادرانشان هستیم، به منظور پیشگیری از آسیب‌هایی که ممکن است برای این کودکان در ندامتگاه داشته باشد، طی توافقات صورت گرفته با مسؤولان زندان راه‌اندازی یک باب مهدکودک در زندان اراک در دستور کار قرار گرفت که با صدور مجوز این مهدکودک همزمان با هفته بهزیستی برای نخستین بار در کشور آغاز به کار خواهد کرد .
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی متذکر شد : به منظور راه‌اندازی این مهدکودک یک سوئیت جداگانه با همکاری یک مؤسسه خیریه در بند نسوان در نظر گرفته شده است که با جذب مربی شاهد آغاز به کار این مهدکودک در راستای حمایت از خانواده و فرزندان زندانیان خواهیم بود.
رفیعی گفت: این مهدکودک مقدمات لازم برای نگهداری و آموزش کودکان زیر شش سال مادرانی که دوران محکومیت‌شان را به همراه فرزندانشان در زندان سپری می‌کنند، فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به این که بهزیستی استان 65 هزار توانجو را به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی دارد

طرح ها شامل مرکز تحقیقات سالمندی، موسسه پیشگیری از معلولیت ها، مرکز آموزشی کودکان آفتاب، یک باب واحد مسکونی مددجویی و گشایش مهدکودک ندامتگاه اراک است.

بهروز رفیعی گفت: برای آماده سازی و تجهیز این طرح ها در مجموع شش میلیارد سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت شیرخوارگاه اراک نیز به مناسب هفته بهزیستی و تامین اجتماعی آغاز شد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: مرکز تحقیقات سالمندی در این استان از نیازهای پایه است و روند روزافزون رشد جمعیت سالمندی، لزوم برنامه ریزی علمی در این حوزه را دو چندان کرده است.
رفیعی توضیح داد: مرکز تحقیقاتی سالمندان با هدف بررسی مسائل این قشر و ارتقای آگاهی، شناخت نیازهای سالمندی و برنامه های کارآمد و بهنگام در این زمینه طرح ریزی شده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نگاه کلان نگری به مسائل اجتماعی و طیف های آن دارد و مقوله سالمندی و پژوهش و برنامه ریزی در حوزه سلامت و بهداشت گروه سنی سالمندی و نیازهای رفاهی و فرهنگی این قشر به عنوان یکی از ماموریت های جدی برای بهزیستی تعریف شده است.
وی گفت: مرکز تحقیقات مراقبت های سالمندی به عنوان زیرساخت و کانونی برای همکاری های همه جانبه در توسعه دانش گستره مراقبت از سالمندان و نیز با توجه و احساس نیاز به عرصه ای برای تبادل آراء در این حیطه فعالیت می کند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه گفت: بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی 22 طرح در زمینه های فرهنگی، خدماتی، درمانی و عمرانی این اداره کل با صرف اعتباری بیش از ۳۸میلیارد ریال در هفته بهزیستی در این استان برنامه ریزی شده است.
دکتر رفیعی افزود: 11 مورد از این طرح ها در اراک، سه طرح درخمین، دو طرح دردلیجان، دو طرح درتفرش، دو طرح درخنداب و شهرستان های زرندیه، کمیجان، آشتیان و محلات هر کدام مشمول یکی طرح هستند.
هفته بهزیستی از 22 تیرماه با شعار ایرانی بانشاط آغاز شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =