تسنیم نوشت: ترزا می نخست وزیر جدید بریتانیا که از روز چهارشنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرده، تغییراتی را در ترکیب کابینه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، کابینه جدید بریتانیا با هدف مدیریت خروج این کشور از اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

فیلیپ هاموند: وزیر دارایی

فیلیپ هاموند 60 ساله که از سال 2014 میلادی وزیر خارجه بریتانیا بوده، پیش از این نیز وزیر حمل و نقل و از سال 2011 میلادی به مدت 3 سال وزیر دفاع بریتانیا بوده است.

هاموند اکنون وظیفه دارد تا مانع از وقوع رکود اقتصادی در بریتانیا شود، آن هم در شرایطی که لندن قصد دارد از اتحادیه اروپا خارج شود. جورج آزبورن وزیر سابق دارایی بریتانیا روز گذشته از این سمت استعفا داده است.

بوریس جانسون: وزیر خارجه

تعجب آورترین انتخاب ترزا می در کابینه جدید بریتانیا، معرفی بوریس جانسون شهردار سابق لندن و از حامیان اصلی خروج از اتحادیه اروپا به عنوان وزیر خارجه بوده است.

جانسون 52 ساله که پیش از این هیچ سمتی در کابینه بریتانیا نداشته، باید نقش مهمی را در خروج این کشور از اتحادیه اروپا ایفا کند. تنظیم سیاست خارجی بریتانیا در قبال ایران، سوریه و روسیه نیز از مهمترین وظایف وی خواهد بود. ایالات متحده آمادگی خود را برای همکاری با جانسون اعلام کرده است.

آمبر رود: وزیر کشور

آمبر رود 52 ساله وزیر سابق انرژی بریتانیا از سوی ترزا می به عنوان وزیر جدید کشور انتخاب شده است. وی نقش مهمی در رویکرد دولت جدید بریتانیا در زمینه مساله مهاجرت خواهد داشت. وی در سال 2010 میلادی نماینده پارلمان شد و طی سال های 2012 و 2013 میلادی با جورج آزبورن وزیر دارایی بریتانیا همکاری داشته است. وی بعدا به وزارت انرژی و تغییرات آب و هوایی پیوست و در سال 2015 میلادی به سمت وزیر انتخاب شد. آمبر رود از حامیان اصلی ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا بوده است.

دیوید دیویس: مذاکره کننده ارشد برگزیت

ترزا می همچنین تصمیم گرفته است تا دیوید دیویس یک نماینده محافظه کار را به عنوان مذاکره کننده ارشد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انتخاب کند. دیویس در رقابت های انتخاباتی برای رهبری حزب محافظه کار در سال 2005 میلادی در برابر دیوید کامرون شکست خورده است.

دیویس 67 ساله از مخالفان جدی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا است. هر زمان که نخست وزیر بریتانیا ماده 50 پیمان لیسبون را امضا کند، روند خروج از اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد.

لیام فاکس: وزیر تجارت بین‌المللی

لیام فاکس نیز به عنوان وزیر جدید تجارت بین المللی انتخاب شده است. فاکس 54 ساله طی سال های 2010 و 2011 میلادی وزیر دفاع بریتانیا بوده است. وی پیش از این نیز در وزارت خارجه فعالیت داشته است.

مایکل فالون: وزیر دفاع

فالون اسکاتلندی و 64 ساله که از جولای 2014 میلادی وزیر دفاع بریتانیا بوده، در کابینه جدید نیز در همین پست مشغول به کار خواهد بود. وی پیش از این نیز معاون حزب محافظه کار بریتانیا بوده است.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =