۲ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
شبکه پویا از شبکه دو جلو زد

شبکه پویا، پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان در بهار ۱۳۹۵ شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  نظرسنجی‌ از کودکان ۵ تا ۱۰ سال نشان می‌دهد شبکه پویا در فصل بهار ۱۳۹۵برای نخستین بار در چهار سال اخیر توانست پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان شود.

براساس نظرسنجی‌های مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما در تیر ماه سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ شبکه پویا با رشد شش درصدی در جذب مخاطب کودک مواجه شده و برای نخستین بار ۸۲ درصد کودکان ۵ تا ۱۰ ساله در سراسر کشور، بیننده این شبکه بوده‌اند. در حالی بینندگان شبکه کودک و نوجوان بیشتر از شبکه دو سیما بوده‌اند که این شبکه تنها دارای پخش دیجیتال است و حدود ۱۷ درصد کودکان، امکان دریافت امواج این شبکه را در تلویزیون های خود ندارند.

این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در فصل بهار یک سال گذشته کل مخاطبان کودک سیما یک درصد کاهش داشته و دیدن فیلم های خانگی و انجام بازی های رایانه‌ای افزایش پنج و یک درصدی داشته است. همچنین شبکه دو سیما کاهش دو درصدی، شبکه پنج سیما کاهش چهار درصدی، شبکه ماهواره‌ای جم‌ جونیور افزایش دو درصدی و شبکه ماهواره‌ای هدهد افزایش سه درصدی مخاطب کودک را تجربه کرده‌اند.

از سوی دیگر، با افزایش کیفیت برنامه‌های شبکه کودک و نوجوان، میانگین مخاطبان هفت برنامه برتر این شبکه هفت درصد افزایش یافته و به ۵۷ درصد رسیده است. در همین بازه زمانی، میانگین مخاطبان هفت برنامه برتر کودک شبکه دو سیما، با کاهش حدود یک درصدی به ۴۲ درصد تنزل یافته است. بر این اساس، میانگین بینندگان کودک برنامه‌های برتر شبکه پویا ۱۳ درصد بیشتر از میانگین بینندگان کودک برنامه‌های برتر کودک شبکه دو سیما بوده‌اند.

شبکه پویا از ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ به شکل رسمی، برنامه‌های خود را برای خردسالان زیر شش سال در کانال پویا و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال در کانال نهال پخش می‌کند.

58245

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    2 2
    شبکه ها باید غیر دولتی باشند
  • پویا A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    5 2
    از دار دنیا یه شبکه به اسممون بود که اون رو هم شریکی کردن با نهال