مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز مهم‌ترین تهدیدات پدافند غیرعامل را مربوط به فضای سایبری دانست و گفت: بایستی رابطین و اعضای کارگروه پدافند غیرعامل آموزش لازم را در ارتباط با فضای سایبری در دستگاه های اجرایی استان بهره مند شوند.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سید شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در نشست شورای پدافند غیر عامل ظهر امروز اظهار داشت: با توجه به اینکه پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی و جامع‌پذیر است باید دستگاه های اجرایی استان در خصوص آموزش کاربران نسبت به تعلیم مؤلفه‌های جدید و خدشه‌پذیری پایداری در این حوزه تلاش کنند تا با تثبیت امنیت و پایداری جامعه نشاط مردم نیز تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پدافند غیرعامل پایش تهدیدها و تهیه راهکارهای مناسب مقابله با انواع تهدیدات است، یادآور شد: با توجه به ضرورت‌های انکارناپذیر باید به نهادینه کردن آموزش‌های همگانی روی آوریم و بخش اعظم وظایف ما متوجه آحاد مردم و آشنا کردن جامعه با مؤلفه‌های تغییر تهدیدات دشمن و همراه کردن بخش خصوصی است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز اظهار داشت: در طول سال گذشته دوره‌های آموزشی مرتبط با پدافند غیرعامل برای رابطین و اعضای کارگروه های پدافند غیر عامل برای مدیران و کارشناسان ارشد و همچنین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل برای بیش از 50 نفر از اساتید و کارشناسان ارشد برگزار شد. امسال نیز با توجه به ابلاغیه که از سوی معاونت امنیتی وزارت کشور ارسال شده رابطین پدافند غیر عامل در ادارات کل استان و دستگاه های اجرایی دوره های آموزشی از اوایل مرداد ماه برگزار می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: جز برنامه های شورای پدافند غیرعامل استان است که شهرداری کلان شهر کرج کمیته پدافند غیرعامل را تشکیل و راه اندازی و ساختار کمیته را به استانداری معرفی نماید این کمیته وظایف متعددی از جمله ؛ طرح جامع پدافند غیر عامل شهر، تهیه تدوین طرح مدیریت بحران شهر، طراحی الگوی جامع تخلیه و جابحایی و اسکان اضطراری جمعیت ؛ تهیه لایه های gis از تمامی زیرساخت ها و تاسیات حساس و مهم شهر و چند منظوره سازی ایستگاه های مترو در حال احداث را در دستور کار قرار دهد.
در پایان نشست هر کدام روسای کارگروه ها خلاصه ای از گزارشات عملکرد ارائه دادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =