تحول بزرگ در اینترنت اشیاء: فروش بزرگ‌ترین کمپانی فناورانه انگلیس به قیمت 24.3 میلیارد پوند

کمپانی سافت بنک کمپانی ARM را به قیمت 24.3 میلیارد پوند خرید.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی انگلیسی که 95 درصد از تراشه‌های گوشی‌های هوشمند را طراحی می‌کند به سافت بنک واگذار شد تا تحولی بزرگ در ساخت تراشه‌های انواع ابزارهای مرتبط با اینترنت اشیاء رخ دهد.

تراشه‌هایی که کمپانی ARM Holdings طراحی می‌کند توسط بزرگ‌ترین سازندگان گوشی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بزرگانی مانند اپل و سامسونگ در کنار سازندگان بزرگ دوربین دیجیتال از تراشه‌های ARM استفاده می‌کنند.

کمپانی ARM در سال 1990 تأسیس شد و تاکنون بیش از 60 میلیارد تراشه مبتنی بر معماری موسوم به ARM را به 300 کمپانی مشهور جهان فروخته است.

اخیراً مدیران ARM استراتژی خود را به‌سوی اینترنت اشیاء توسعه داده‌اند و ابزارهای مرتبط با آن را پشتیبانی سخت‌افزاری می‌کنند.

«ماسایوشی سون» مدیر اجرایی سافت بنک می‌گوید این بهترین خرید در بخش سرمایه‌گذاری روی اینترنت اشیاء است که می‌تواند آینده این صنعت را متحول کند. وی افزود استراتژی مدیریتی در ARM همچنان مستقل از سافت بنک خواهد بود و دفتر مرکزی آن همچنان در کمبریج خواهد بود.

سافت بنک از دو برابر شدن تعداد نیروهای ARM در انگلیس و نیز افزایش نیروها در سایر کشورها ظرف 5 سال آینده خبر داد.

مدل استراتژیک ARM طراحی تراشه و فروش لایسنس تراشه‌ها به سازندگان است که درآمد هنگفتی را خلق کرده است.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    6 0
    یکی از مهمترین استدلالهای طرفداران خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس این بود که شرکت های خارجی خیلی راحت شرکت های انگلیسی راکه انصافا در سطح بسیار بالایی از تکنولوژی قرار دارند می خرند و باعث خروج تکنولوژی از انگلیس و صاحب تکنولوژی شدن کشورهایی می شوند که سطح تکنولوژیشان پایین تر از انگلیس است .حالا این دوستان تحویل بگیرند.این هم بعد از خروجتان.