مؤسسات قرآنی در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت می‌گیرند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مؤسسات قرآنی از ابتدای مردادماه می‌توانند برای دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند.

جواد کارگران دهکردی با اشاره به ضوابط و قوانین جدید صدور مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی، قرآن و عترت(ع) اظهارداشت: در گذشته فعالیت مؤسسات قرآنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مجزا صادر می شد که بعد از مطالعه و بررسی دقیق روند ثبت مؤسسات در هر ٢ دستگاه ساز و کار ادغام مؤسسات قرآنی تهیه و تنظیم شده است.

وی افزود: از ٢ سال گذشته بحث ادغام ٢ اتحادیه و تمرکز در روند ثبت مؤسسات مطرح بود که در نهایت سال گذشته با تشکیل هیأت رسیدگی بر امور مؤسسات قرآنی کشور مقدمات صدرو مجوز مؤسسات به صورت متحد فراهم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پس از تشکیل جلسات متعدد توسط اعضا هئت رسیدگی به امور مؤسسات و نهایی شدن مقررات و آیین نامه‌های جدید ثبت مؤسسات، در روزهای اخیر با راه اندازی سامانه مؤسسات قرآنی کشور، ثبت درخواست صدور مجوزهای جدید برای مؤسسات قرآنی آغاز می‌شود.

کارگران دهکردی با بیان اینکه بیش از ٤٠٠ مؤسسه کشور در نوبت ثبت هستند، خاطرنشان کرد: کار ثبت مؤسسات طبق تاریخ‌های اعلام شده به مراکز استان‌ها آغاز شده است.

وی گفت: زمان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در استان برای آن دسته از مؤسسات که تا کنون مجوز نگرفته‌اند از یکم تا پانزدهم مردادماه می‌باشد.

جواد کارگران دهکردی تصریح کرد: تاریخ یکم لغایت پانزدهم مرداد ماه مربوط به ثبت درخواست مؤسسات جدیداست.

وی با بیان اینکه در فاز دوم درخواست مؤسساتی که بیش از این در فرهنگ و ارشادداسلامی یا ساز مان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده‌اند ثبت می‌شود، ادامه داد: این مؤسسات از شهریور ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: در سامانه ثبت مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) علاوه بر امکان ثبت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)، دستورالعمل صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) به همراه شیوه‌نامه‌های الحاقی، اساسنامه پیشنهادی دبیرخانه هیئت رسیدگی به همراه فایل راهنمای تکمیل آن، نمونه خام صورت جلسات مجمع عمومی مؤسس و هیئت مدیره، راهنمای تکمیل آیتم‌های سامانه در فرآیند ثبت‌نام، جزوه مجموعه قوانین و مقررات ویژه آزمون و مصاحبه، فلوچارت صدور محوز ثبت و صدور پروانه فعالیت توسط دبیرخانه هیئت رسیدگی و فرم خام رضایت‌نامه مکان مؤسسه ویژه اماکن عمومی نیز قرار داده شده است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =