استاد بزرگ شطرنج ایران با زندانیان رشت به رقابت پرداخت

احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران عصر یکشنبه با زندانیان رشت به رقابت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان گیلان، احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران که برای برگزاری مسابقه با ستارگان شطرنج جهان در گیلان بسر می برد، یک دوره دیدار شطرنج سیمولتانه نیز با زندانیان لاکان رشت برگزار کرد.
در این مسابقه، استاد بزرگ شطرنج و برترین شطرنج باز ایران، به طور همزمان با 51 نفر از زندانیان زندان مرکزی لاکان رشت به رقابت پرداخت.
در این بازی که حدود سه ساعت به طول کشید، احسان قائم مقامی بدون شکست و تساوی، در هر 51 بازی خود به برتری رسید و همه حریفان خود را شکست داد.
احسان قائم مقامی در پایان مسابقه شطرنج سیمولتانه با زندانیان رشت گفت: فضای دوستانه و بسیار صمیمی در این مکان حاکم است و پتانسیل موجود در زندان برای اجرای مسابقات حرفه ای و نیمه حرفه ای ورزشی مناسب است.
وی افزود: مددجویان زندان مرکزی رشت توانمندی بالایی در بازی شطرنج دارند که این خود نمونه بارز تمرینات و برگزاری کلاس های منظم ورزشی به خصوص در رشته ورزشی شطرنج در زندان های گیلان است.
احسان قائم مقامی به همراه 9 شطرنج باز دیگر از کشورمان دیدارهای دوستانه ای را با ستارگان جهان در منطقه آزاد بندرانزلی برگزار می کنند که تاکنون در هفت دور برگزاری این رقابت ها، تیم شطرنج ستارگان جهان برابر منتخب ایران به پیروزی رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =