فرمانده سپاه شهرستان دالاهو: جراحت و زخم های مردم زرده از بمباران شیمیایی بسیار عمیق است

سرهنگ نجفعلی کرمی:حادثه ای که در آخرین سال جنگ تحمیلی در روستای زرده اتفاق افتاد، نه یک حادثه بلکه یک جنایت بزرگ بشری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سرهنگ نجفعلی کرمی امروز درجلسه هماهنگی آئین گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی زرده اظهار کرد: حادثه ای که در سال 67در زرده اتفاق افتاد، نه یک حادثه بلکه یک جنایت بزرگ بشری بود.


آیا زخم های مردم زرده پس از گذشت این همه سال التیام نیافته است؟
سرهنگ کرمی: 28 سال از روزی که بمب های شیمیایی بر سر زنان و کودکان و مردم بی دفاع این شهرستان فرود آمد، می گذرد اما با وجود گذشت سالها همچنان تبعات تلخ این جنایت جسم و روح مردم زرده را عذاب می دهد.


نظر شما در خصوص معیار های حقوق بشری جوامع غربی چگونه است؟
سرهنگ کرمی با بیان اینکه این جنایت توسط کسانی صورت گرفت که ادعای حقوق بشری دارند، اظهار کرد: مجامع بین المللی سال هاست سکوت اختیار کرده اند و هرگز برای درمان کودکان و زنانی که قربانی این جنایت شده اند، قدمی برنداشته اند.
وی از تیرماه به عنوان نماد حقوق بشر آمریکایی یاد کرد و گفت: آمریکا با این پرونده سیاه و لکه های ننگی که در منطقه خاورمیانه از خود بر جای گذاشته، نباید هیچ زمان ادعای دفاع از حقوق بشر داشته باشد.
فرمانده سپاه دالاهواضافه کرد: آمریکایی ها تنها در جایی که منافع خود و کشورهای سلطه گر و هم پیمانانشان تامین شود، دم از حقوق بشر می زنند اما در حقیقت اعتقادی به حقوق مردم ندارند.
وی گفت: زرده گواه روشنی بر دروغگویی و اسلام ستیزی استکبار جهانی است و حوادث این روستا و قربانیان مظلوم آن هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهند شد.
سرهنگ کرمی اظهار کرد: تنها جرم مردم بی دفاع زرده گفتن نه به استکبار و ایستادگی در برابر نیروهای رژیم بعثی عراق و حمایت از رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی بود.


نظر شما در خصوص ایستادگی و مقاومت مردم دالاهو در طول جنگ تحمیلی چیست؟
وی با بیان اینکه مردم زرده بر گردن نظام حق دارند، افزود: مردم غیور و مقاوم شهرستان دالاهو با ایستادگی و استقامت مثال زدنی خود در برابر دشمن بعثی، درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.
در بمباران شیمیایی زرده در31 تیر 1367رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب های شیمیایی روستای زرده ومناطقی از ریجاب ونثار دیره در گیلان غرب را بمباران کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =