آتش سوزی نوار مرزی قصرشیرین با کمک نیروهای امدادی ، نظامی و انتظامی مهار شد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: دستگاه های امدادی با کمک نیروهای نظامی و انتظامی موفق شدند آتش سوزی ارتفاعات 'آق داق' از توابع بخش مرکزی این شهرستان را مهار کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛مراد علی تاتار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آتش سوزی از صبح امروز ابتدا از زمین های کشاورزی حوزه کشور عراق آغاز شد و به علت وزش باد به داخل کشورمان سرایت کرد.
وی گفت: در جریان این آتش سوزی چهار هکتار از مراتع منطقه آق داق شهرستان قصرشیرین که جزء منطقه ممنوعه است، در آتش سوخت.
وی اظهار کرد: مردم عراق همه ساله به علت نداشتن آگاهی و کم توجهی، پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن پسماند مزارع در زمین های کشاورزی و مراتع مرزی خود در مجاورت مرزهای قصرشیرین می کنند و این اقدام آنان باعث سرایت آتش به نوار مرزی کشورمان می شود و به همین دلیل در سال های گذشته، بخشی از مراتع و اراضی قصرشیرین نیز دچار آتش سوزی شد.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد که بیشتر آتش سوزی هایی که در قصرشیرین در فصل گرما رخ می دهد از داخل عراق به کشورمان سرایت می کند.
تاتار بیان کرد: چند روز گذشته نیز در جریان یک فقره آتش سوزی 50 هکتار از مراتع طبیعی مشرف به ارتفاعات 'آق داغ' و باباهادی این شهرستان در آتش سوخت که این آتش سوزی نیز از مراتع مرزی عراق آغاز شد و به علت وزش باد به سمت مراتع مرزی قصرشیرین گسترش یافت.
شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =