همایش ناب سازی مصرف انرژی در تبریز برگزار شد

همایش ناب سازی مصرف انرژی با بررسی معضلات و عوامل هدررفت انرژی و ارایه راهکارهای مناسب ظهر امروز در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمد حمیدیه، دبیر همایش ناب سازی مصرف انرژی با در و پنجره های یو پی وی سی، ظهر با اشاره به معضل سوء مصرف انرژی دغدغه اصلی برگزاری این همایش را دین به کشور و وظیفه اجتماعی پیرامون منابع انرژی عنوان کرد.
وی بی تفاوتی اکثر جامعه به مصرف صحیح انرژی را معضل اصلی این عرصه دانست و گفت: با وجود قرار گرفتن ایران در منطقه گرم و خشک سرانه مصرف آب شرب هر ایرانی بیشتر از استاندارد جهانی و 77 درصد یک آلمانی و 40 درصد بیش از متوسط جهانی است.
حمیدیه سرانه مصرف برق در ایران را 2900 کیلو وات در ساعت عنوان کرد و گفت: ما با صرف 10 برابر کشورهای اروپایی و 4 برابر مصرف جهانی گاز به عنوان سومین مصرف کننده در جهان و 3 هزار کیلو وات ساعت مصرف برق از جمله پرمصرف ترین مردم جهان هستیم.
به گفته دبیر همایش ناب سازی مصرف انرژی، در اول مرداد ماه سال جاری مصرف آب و برق ایران 51 هزار و 529 مگا بایت بود که نسبت به زمان مشابه سال قبل با 26 برابر افزایش به بیشترین مقدار رسیده است.
وی این روند افزایش مصرف انرژی را بیشتر ناشی از زیرساخت های داخلی دانست و گفت: ما باید نگاهی عمیق تر به این قضیه داشته باشیم، اینکه محصولی با درجه انرژی پایین و مصرف بالا به مشتری و مصرف کننده بدهیم و از وی انتظار صرفه جویی در مصرف داشته باشیم، ناشدنی است.
حمیدیه ادامه داد: ما به خوبی آئین نامه ارایه می کنیم اما در مرحله عمل ضعف داریم، حذف سوبسیت ها راه حل خوبی برای حل این مشکل نیست، نیاز اصلی به تغییر الگو در تمام ساختارها داریم و راهکار این موضوع عزم ملی و همگانی می خواهد که باید با همدلی بالا بین مسئولان و مردم بیشتر احساس دین و وظیفه به آینده کشور و فرزندانمان داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =